کد خبر : 38707
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 تیر 1398- 19: 18

فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه:

۱۵ هزار متر از اراضی ملی در آستانه‌اشرفیه رفع تصرف شد

۱۵ هزار متر از اراضی ملی در آستانه‌اشرفیه رفع تصرف شد

فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه از رفع تصرف ۱۵ هزار متر از اراضی ملی در این شهرستان خبر داد و گفت: متهم ۵۹ ساله با تشکیل پرونده به مراحع قضائی معرفی شد.

به گزارش گیلانستان سرهنگ عیسی روشن‌قلب با اشاره به گزارشات دریافتی از سوی شهروندان در زمینه تصرف اراضی ملی توسط فردی در یکی از روستاهای آستانه اشرفیه، اظهار کرد: بررسی و رسیدگی به این موضوع در دستور کار مأموران انتظامی آستانه اشرفیه قرار گرفت.

وی در ادامه به بازدید مأموران انتظامی با هماهنگی قضائی و همکاری اداره منابع طبیعی شهرستان آستانه اشرفیه در محل مذکور اشاره کرد و افزود: در این بازدید ۱۵ هزار متر از اراضی ملی که توسط متهم با بلوک و سیمان از طریق دیوار کشی تصرف شده بود با به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور نسبت به جمع آوری کلیه آثار تجاوز اقدام شد.

فرمانده انتظامی آستانه اشرفیه با بیان اینکه متصرف هیچ مدارکی مبنی بر مالکیت این اراضی در اختیار نداشت، تصریح کرد: ارزش زمین تصرف شده بر اساس نظریه کارشناسی ۶ میلیارد ریال است که متهم ۵۹ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

وی با تاکید بر حفظ بیت‌المال به عزم راسخ پلیس و دستگاه قضائی در برخورد با پدیده زمین خواری اشاره کرد و از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در منابع ملی مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار