کد خبر : 86956
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 بهمن 1401- 48: 17

۱۷ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن گیلان به خزانه واریز شد

۱۷ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن گیلان به خزانه واریز شد

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت : امسال بیش از ۱۷ میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن حاصل و به خزانه عمومی دولت واریز شد.

به گزارش گیلانستان، سعید اخلاقی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این مبلغ تا پایان سال به بیش از ۲۰ میلیارد تومان برسد، افزود: گیلان در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۶ میلیارد تومان در بخش حقوق دولتی معادن درآمد داشت درحالیکه این مبلغ طی ۹ ماه گذشته بیش از ۱۷ میلیارد تومان بوده است.

 

وی ادامه داد: موضوع دریافت حقوق دولتی معادن از تکالیف دولت به سازمان، صنعت، معدن و تجارت برای تامین درآمدهای غیرنفتی پایدار و مولد جایگزین درآمدهای نفتی است.

 

وی تصریح کرد: گیلان بعنوان استانی غیرمعدنی و به نوعی با ذخایر معدنی اندک نسبت به استان‌های مرکزی و شرقی در کشور شناخته می‌شود لذا میزان حقوق دولتی وصول شده نسبت به پتانسیل استان قابل توجه است.

 

اخلاقی افزود: امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان حقوق دولتی معادن را بصورت مستمر مورد پیگیری و پایش قرارداده و درآمد این بخش را وصول و به خزانه عمومی دولت واریز می‌کند.

 

وی بیان کرد: طبق قانون بخشی از این درآمد به استان بازگردانده شده و برای توسعه و بازسازی زیرساخت‌های شهرستان‌هایی که این معادن در آنجا مستقر هستند، هزینه می‌شوند.

 

وی اضافه کرد: تصمیم‌گیری در خصوص نوع هزینه‌کرد این درآمد برعهده فرمانداری‌های شهرستانهای مذکور، سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌های مربوطه است تا این مبالغ را وصول کرده و برای روند توسعه استان صرف کنند.

 

اخلاقی افزود: در سال جاری ۷۷ اجازه برداشت موقت برای پروژه های عمرانی ملی و استانی از قبیل راه‌آهن، آزادراه، راهسازی و پروژه‌های نهضت ملی مسکن به عنوان اولویت‌های اصلی دولت صادر شده است.

 

استان گیلان پنج معدن فعال (مصالح ساختمانی، سنگ لاشه، شن و ماسه کوهی، مخلوط کوهی) دارد که حدود ۲ هزار نفر به طور مستقیم و ۶ هزار نفر بطور غیرمستقیم در آن اشتغال دارند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار