کد خبر : 106231
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 اردیبهشت 1403- 33: 10

۱۹۸ هکتار اراضی مازاد دولتی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شد

۱۹۸ هکتار اراضی مازاد دولتی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن شناسایی شد

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن گیلان، بیان کرد: در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، ۱۹۸ هکتار زمین با کمک دستگاه‌ها شناسایی و مصوب شده؛ خریداری ۵۰ هکتار زمین از مالکین در شهرها نیز با کمک سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار است.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا فلاحتگر مدیر کل راه و شهرسازی گیلان صبح امروز در گفت‌وگو با سیمای مرکز گیلان با اشاره به ساخت ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در گیلان اظهار کرد: در حال حاضر، ساخت مسکن ملی در ۲۰۶ هکتار زمین به صورت انبوه‌ساز و گروه ساخت در شهرهای رشت، بندرانزلی، شفت، سنگر، آستانه‌اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در دست اجراست که از این تعداد سه هزار و ۴۹۰ واحد با استفاده از روش‌های نوین و صنعتی‌ساز در حال اجرا است.

وی از واریز آورده اولیه هشت هزار و ۵۹۶ نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در گیلان خبر داد و گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری، پنج هزار و ۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری، سه هزار و ۶۱۵ واحد در بخش مسکن خود مالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت است.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان، با ابراز خرسندی از روند رو به رشد ساخت نهضت ملی مسکن در این استان افزود: پیشرفت فیزیکی ۳۵ هزار و ۴۹۶ واحد طرح نهضت ملی مسکن در گیلان بین پنج تا ۹۵ درصد بوده و در صورت واریز به موقع آورده، پروژه زودتر به بهره‌برداری می‌رسد.

فلاحتگر با اشاره به کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن گیلان، بیان کرد: در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، ۱۹۸ هکتار زمین با کمک دستگاه‌ها شناسایی و مصوب شده؛ خریداری ۵۰ هکتار زمین از مالکین در شهرها نیز با کمک سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار