کد خبر : 97651
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402- 08: 12

۲ هزار و ۵۵۰ تن کیلکا در گیلان صید شد

۲ هزار و ۵۵۰ تن کیلکا در گیلان صید شد

مدیر کل شیلات گیلان از صید بیش از ۲ هزار تن کیلکا توسط شناورهای کیلکاگیر استان خبر داد و گفت: این میزان صید ۴۲۰ میلیارد ریال برای مجموع این شناورها تاکنون درآمد به همراه داشته است.

به گزارش گیلانستان، کوروش خلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : به دلیل شرایط نامناسب جوی و شب های دریاروی برای صید کیلکا صید تجمیعی نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش حدود چهار درصدی مواجه است.

 

وی اظهار کرد: با توجه به شرایط جوی ناپایدار ۲۹ فروند شناور صید کیلکا استان گیلان موفق به صید ۲ هزار و ۵۵۰ تن کیلکا شدند.

 

خلیلی افزایش ۳۱ درصدی مصرف انسانی کیلکا ماهیان را در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نکات مثبت فصل صید امسال اعلام کرد.

 

کیلکا ماهیان با استفاده از تورهای قیفی شکل مجهز به نور صید می‌شوند.

 

ماهی کیلکا با جثه بسیار کوچک (به طول متوسط ۷ تا ۱۰سانتی متر و وزن ۷ تا ۱۰ گرم) سرشار از پروتئین، ویتامین و کلسیم است. تاکنون سه‌گونه ماهی کیلکا آنچووی، چشم درشت و ماهی کیلکا معمولی در دریای خزر گزارش شده است.

 

ماهی کیلکا در طول روز به صورت گله متراکم یافت می شود و با تاریک شدن هوا پراکنده می گردند. فرمانده شناورهای صید کیلکا قبل از تاریک شدن هوا با استفاده از دستگاه ماهی‌یاب عملیات تعقیب گله‌های ماهی کیلکا را انجام می دهد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار