کد خبر : 105498
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 فروردین 1403- 07: 21

۴۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان آستارا رفع تصرف شد

۴۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان آستارا رفع تصرف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا، گفت: در سال ۱۴۰۲ با تشدید اقدامات حفاظت از منابع طبیعی و با پیگیری‌های قضایی ۴۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان مرزی آستارا در شمال غربی گیلان رفع تصرف شد.

به گزارش گیلانستان، علیرضا قمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تنظیم ۱۴۹ فقره پرونده رفع تصرف غیر مجاز اراضی ملی در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در سال گذشته ۴۶ باب کوره زغال غیر مجاز تخریب و ۲ و نیم تن زغال توقیف شده است.

 

قمی از تشکیل ۷۳ فقره پرونده قضایی ویژه کشفیات چوب و معرفی به مراجع قضایی خبر داد و افزود: در این رابطه ۳۹ دستگاه خودرو، موتور سیکلت و اره برقی نیز از قاچاقچیان چوب توقیف شده است.

 

وی با بیان اینکه نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با هرگونه تصرف اراضی ملی برخورد قاطع می کنند، بیان کرد: ۳۹ نیروی حفاظتی در حال حاضر مسئول صیانت از اراضی جنگلی شهرستان مرزی آستارا هستند.

 

وی ادامه داد: وسعت اراضی ملی و جنگلی آستارا ۳۴ هزار هکتار از روستای ونه بین تا روستای قره سو است و جنگل‌های آن را درختان بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد و ون تشکیل می‌دهد.

 

قمی، تصریح کرد: یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستارا با ۲ واحد سر جنگلبانی بهارستان و لوندویل، چهار پاسگاه حفاظت و ۳۹ نیروی انسانی فعالیت می‌کند.

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا با تاکید بر ضرورت مشارکت بیشتر مردم در صیانت از منابع طبیعی، اعلام کرد: امروز حفظ منابع خدادادی و سرمایه‌های ملی بیش از هر زمان به حمایت و همراهی مردم نیاز دارد.

 

قمی بیان کرد: در شهرستان آستارا ۳۴ هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که مساحتی بالغ بر ۶۰ کیلومتر مربع را در برمی‌گیرد که از این وسعت ۲۰ کیلومتر کوهستانی، ۲۱ کیلومتر ساحلی و بقیه در مراتع قرار دارد.

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار