کد خبر : 102965
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402- 08: 14

۶۶ پرونده برای متخلفان معدنی گیلان تشکیل شد

۶۶ پرونده برای متخلفان معدنی گیلان تشکیل شد

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان اظهار کرد: ۶۶ پرونده به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال از ابتدای سال جاری تاکنون برای متخلفان معدنی استان تشکیل شده است.

به گزارش گیلانستان، تیمور پورحیدری روز شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه‌های معدنی گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این متخلفان در نظارت های میدانی انجام شده شناسایی شدند، گفت: در این استان هیچ مجوزی بدون استعلام و موافقت دستگاه‌های مرتبط با مواد معدنی صادر نمی‌شود.

 

وی اضافه کرد: تمامی مجوزهای صادره برای پروژه‌های عمرانی شناسه‌دار استان بوده و محل مصارف این مواد معدنی در مجوز مشخص شده است که از طریق مسئول فنی و ناظران معدنی به طور مرتب کنترل می‌شوند.

 

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به تشکیل تیم فنی بازرسی برای برخورد با تخلفات معدنی در استان گیلان اشاره کرد و گفت: نظارت‌های متعددی در برخورد با تخلفات معدنی مانند سلب صلاحیت و تعلیق پروانه فعالیت صورت می‌گیرد؛ لذا از ابتدای سال جاری با وجود تشکیل پرونده‌های قضایی متعدد در برخورد با تخلفات، سه فقره پروانه فعالیت معدنی نیز تعلیق شد.

 

وی ادامه داد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان ضابط قضایی و یگان حفاظت ندارد به همین منظور در برخورد با متخلفان در زمینه برداشت غیرقانونی مواد معدنی به همکاری نیروی انتظامی، آب منطقه‌ای، محیط زیست و سایر دستگاه‌های ذیربط نیاز اساسی دارد.

 

پورحیدری تاکید کرد: این اداره کل برای نظارت بیشتر بر معادن از ظرفیت نظام مهندسی معدن نیز استفاده شده و با هماهنگی و برنامه ریزی از توان ناظران و مسئولان دانش آموخته نظام مهندسی برای کنترل فعالیت‌های معدنی بهره مند می‌شود.

 

نزدیک به ۱۱۰ معدن ثبت شده و دارای پروانه دائم در استان گیلان وجود دارد که از این تعداد ۵۰ مورد آنها فعال هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار