کد خبر : 94649
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تیر 1402- 10: 12

۶۷ نفر تا پای غرق‌شدگی در گیلان رفتند و بازگشتند

۶۷ نفر تا پای غرق‌شدگی در گیلان رفتند و بازگشتند

سرپرست جمعیت هلال‌احمر گیلان با دعوت مردم و گردشگران به رعایت موارد ایمنی در سطح دریا، گفت: امدادگران نجات‌غریق هلال‌احمر استان از ابتدای سال تاکنون ۶۷ را از مرگ حتمی در دریا نجات داده‌اند.

به گزارش گیلانستان، هادی سلیمی امروز سه شنبه ۲۰ تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به هدف‌گذاری هلال‌احمر گیلان در جهت کاهش ۹۰ درصدی غرق‌شدگان در استان اظهار کرد: تلاش شبانه‌روزی در راستای برنامه‌ریزی برای ارائه خدمت به مردم توسط ناجیان غریق دنبال می‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری ۳۰ جلسه کمیته پیشگیری از غرق‌شدن در دریا افزود: هیئت‌های ناجیان غریق خود را با سیاست‌ها و تصمیمات اتخاذ شده هماهنگ کرده‌اند.

 

سرپرست جمعیت هلال‌احمر گیلان با اشاره به مجموعه تلاش‌های صورت گرفته هلال‌احمر در نجات جان انسان‌ها در سطح سواحل و دریا بیان کرد: ناجیان غریق استان گیلان امسال، ۶۷ نفر در سواحل را از مرگ حتمی نجات دادند.

 

وی با بیان اینکه ۲۷ طرح سالم‌سازی در استان گیلان اجرایی شده، گفت: از مردم دعوت می‌کنیم که حتماً برای شنا از این طرح‌ها استفاده کنند چراکه هر شخصی بدون آگاهی تن به دریا بزند هرلحظه امکان غرق‌شدن آن وجود دارد.

 

به گفته سلیمی، چهار امدادگر و چهار ناجی غریق روزانه در طرح‌های سالم‌سازی سواحل گیلان برای کمک و ارائه خدمت به افراد حضور دارند.

 

سرپرست هلال‌احمر گیلان ضمن تأکید بر استفاده از طرح‌های سالم‌سازی افزود: آزادسازی سواحل به معنای رها شدن آن نیست و این اقدام در راستای این است که مردم بتوانند از سواحل آزادسازی شده برای تفرج استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه ۲۷ پست ایمنی و سلامت در طرح‌های سالم‌سازی برای راهنمایی مسافران و گردشگران تعبیه‌شده، گفت: ۵۴ مربی در ۲۷ ایستگاه حضور دارند که در غیاب ناجیان غریق به مردم خدمات ارائه و اقدامات اولیه برای نجات افراد را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار