کد خبر : 24212
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 اسفند 1396- 23: 15

اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای ایجاد قطار شهری رشت جذب شد

اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای ایجاد قطار شهری رشت جذب شد

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۹۷ اعتبار لازم برای ایجاد قطار شهری رشت به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان جذب شد.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی‌نژاد صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رشت با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تصویب بودجه سال ۹۷ اظهار داشت: برای نخستین بار بود که در طول انقلاب بودجه در صحن علنی رای نیاورد و به کمیسیون تلفیق برگشت داده شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان علت برگشت دادن لایحه بودجه به کمیسیون تلفیق را وجود اختلاف میان مجلس و دولت در حوزه‌هایی مانند اشتغال دانست و گفت: بودجه سال ۹۷ بودجه مناسبی نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی بودجه عمرانی کشور در لایحه بودجه سال ۹۷ عنوان داشت: بودجه جاری کشور در لایحه بودجه سال ۹۷ افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه امیدوار هستیم طرح “اعاده اموال نامشروع” بعد از تعطیلات عید در مجلس شورای اسلامی تصویب شود افزود: برخی مدیران و وابستگانشان در دوران مسئولیت خود اقدام به ثروت‌اندوزی کرده‌اند که باید پاسخگوی آن باشند.

کوچکی‌نژاد با تاکید بر اینکه اقدامات اساسی بسیاری در حوزه توسعه زیرساخت‌های شهرستان رشت انجام شده است خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در راستای توسعه زیرساخت‌های شهرستان رشت کافی نیست و تا حد مطلوب فاصله دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان گفت: در گذشته هرگاه مدیران ارشد کشور به گیلان می‌آمدند به شرق یا غرب گیلان می‌رفتند و در رشت توقفی نداشتند اما در حال حاضر هرگاه مدیری کشوری وارد گیلان می‌شود او را به اجبار به فرمانداری رشت می‌آوریم تا مشکلات شهرستان را بداند.

کوچکی‌نژاد افزود: در بودجه سال ۹۷ اعتبار مورد نیاز پارک و علم و فناوری استان گیلان به مبلغ ۴ میلیارد تومان، اعتبار لازم برای ایجاد قطار شهری رشت به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان و اعتبار مورد نیاز موسسه بیوتکنولوژی به مبلغ ۳ میلیارد تومان جذب شده است.

وی با اشاره به دیگر طرح‌هایی که در لایحه بودجه سال ۹۷ اعتبار مورد نیاز آن‌ها جذب شده است گفت: اعتبار مور نیاز مرکز بین المللی برنج آسیایی غربی به مبلغ ۲ میلیارد تومان و اعتبار لازم برای اجرای طرح کمربندی بخش‌های سنگر و لشت‌نشاء در لایحه بودجه سال آینده در نظر گفته شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار