کد خبر : 5443
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهریور 1395- 05: 11

برخی از مدیران در اجرای قوانین اسلامی در زوایای مختلف جامعه کوتاهی کرده‌اند

برخی از مدیران در اجرای قوانین اسلامی در زوایای مختلف جامعه کوتاهی کرده‌اند

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با بیان اینکه مدیران اجرایی در اجرای قوانین اسلامی در زوایای مختلف جامعه کوتاهی کرده‌اند، گفت: ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مقوله حجاب نباید دغدغه جامعه ما باشد.

به گزارش گیلانستان، نظرعلی علیزاده در همایش تبیین مولفه‌های دولت اسلامی با اشاره به اینکه نقشه راه انقلاب اسلامی شاخصه‌ای است که امروزه باید به‌طور ویژه به آن توجه کرد، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در زمان احساس تکلیف از تمامی موانع و مشکلات به‌راحتی عبور می‌کرد و هیچ عاملی بازدارنده حضرت امام(ره) در ادای تکلیفات نبود.

 وی با بیان اینکه حضرت امام(ره) با رهبری خود مردم ایران را بیدار کرد، افزود: امام خمینی(ره) تکلیف خود را بر بیداری مردم ایران، تشکیل حکومت اسلامی در ایران، بیداری مردم مسلمان دنیا و فراهم کردن زمینه برای ظهور امام عصر(عج) می‌دانست.

علیزاده با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) دو مأموریت بیداری مردم ایران و تشکیل حکومت اسلامی را به‌درستی انجام داد، خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی به واسطه رهبری امام خمینی(ره) به بیداری اسلامی دست یافتند.

رئیس مجمع عالی بسیج استان گیلان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه انقلاب ما پنج مرحله دارد، تصریح کرد: ایجاد نظام اسلامی و دولت اسلامی دو مرحله از مراحل انقلاب اسلامی است.

سردار علیزاده با تاکید بر اینکه ایجاد کشور و جامعه اسلامی و تشکیل تمدن اسلامی در جهان از مراحل دیگر انقلاب اسلامی ایران است، تصریح کرد: امام خمینی(ره) دو مرحله بیداری مردم ایران و تشکیل حکومت اسلامی را در کشور محقق کرد.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با بیان اینکه پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به معنای واقعی انجام شد، بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نظامی بر پایه و اساس واقعی مکتب و آیین اسلامی در کشور شکل گرفت.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب در کشور نظامی نو بر پایه قانون اساسی اسلامی بنا کرد، افزود: به گفته امام خمینی(ره) دولت جمهوری اسلامی ایران باید دولتی باشد که مکتب اسلامی در تمامی زوایای آن جاری و ساری باشد.

علیزاده با تاکید بر اینکه مسئولان حتی اگر در گرو مشکلات باشند نباید زمینه‌سازی ظهور امام عصر(عج) را فراموش کنند، تصریح کرد: مسئولان باید بدانند که مردم میهن اسلامی حاضرند با مشکلات بسازند اما زیر سلطه استکبار نمی‌روند.

وی افزود: تا انقلاب اسلامی در یک کشوری ایجاد نشود نظام اسلامی در آن جامعه شکل نمی‌گیرد و مراحل تشکیل حکومت اسلامی با یکدیگر رابطه مستقیم دارند و کشور اسلامی تنها زمانی به‌وجود می‌آید که دولت اسلامی در آن ساخته شود.

علیزاده اساس و پایه دولت اسلامی را الگوی اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر سیرت و صورت را در جامعه اسلامی با یکدیگر یکسان کنیم آن زمان است که اولویت‌های اسلامی را رعایت کرده و زمینه ساز ظهور امام عصر(عج) بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروزه به نقطه‌ای رسیده است که نگاه تمامی دنیا معطوف به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: مسئولی که به جمهوری اسلامی ایران اعتقاد ندارد حقوق و مزایایی که از این نظام مقدس دریافت می‌کند بر او حرام است.

علیزاده با تاکید بر اینکه دولتمردان باید بر اساس معیارهای دینی و اسلامی دولت را بسازند، تصریح کرد: کارگزاران و مسئولان در نظام جمهوری اسلامی باید پاک باشند زیرا از آلودگی به‌طور قطع نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان وجود ولایت فقیه در رأس حکومت را یکی از شاخصه‌های دولت اسلامی دانست و افزود: در دولت اسلامی مدیران و مسئولان باید شاخصه‌های دین‌داری، دین‌مداری و اخلاق مبنی بر اسلام را به‌درستی داشته باشند.

علیزاده با تاکید بر اینکه دین‌مداری در جامعه اسلامی از شاخصه‌های بسیار مهم است، خاطرنشان کرد:  تمامی مدیران و مسئولان نظام اسلامی خادم و خدمتگذار مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه گاه توجه به مسائل غیردینی در کشور به گونه‌ای می‌شود که مقام معظم رهبری خود به مسائل مربوط وارد می‌شوند، خاطرنشان کرد: مدیران و مسئولان در کشور باید به مکتب اسلامی در تمامی زوایای جامعه توجه کنند.

علیزاده با تاکید بر اینکه باید تمامی زوایای اسلامی را در عرصه اقتصادی فرهنگی و اجتماعی رعایت کرد، افزود: برخی از مدیران در اجرای قوانین اسلامی در زوایای مختلف جامعه کوتاهی کرده‌اند.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با بیان اینکه امروزه بعد از ۳۷ سال از پیروزی انقلاب اسلامی مقوله حجاب نباید دغدغه جامعه ما باشد، تصریح کرد: کارگزارن در نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی ابعاد توجه به امر به معروف و نهی از منکر را باید از الزامات کار خود تلقی کنند.

علیزاده با بیان اینکه ایران اسلامی امروزه الگوی جهان است، بیان کرد: امروزه در عراق به‌واسطه الگوبرداری از جمهوری اسلامی ایران، بسیج مردمی عراق تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه امروزه باید در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز الگوسازی کنیم، خاطرنشان کرد: باید با اقدامات و تلاش‌های گسترده اتقلابی و جهادی، ادامه دهنده راه شهدا باشیم تا در مقابل آنها شرمنده نشویم./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار