کد خبر : 34237
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 اسفند 1397- 37: 17

استاد حوزه علمیه رشت:

حضرت زهرا(س) الگوی عالم بشریت/ زن در جامعه ولایی ارزشمند است

حضرت زهرا(س) الگوی عالم بشریت/ زن در جامعه ولایی ارزشمند است

مسچی با بیان اینکه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) در عالم برای بشریت الگو است، گفت: زن در جامعه ولایی ارزشمند است.

به گزارش گیلانستان «مسچی» ظهر امروز(۶اسفند) در همایش میلاد کوثر که در سالن فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا برگزار شد، اظهار کرد: زن انسان‌ساز است و اگر زن یا مردی مطابق روایات و آیات وارسته باشد، برای همه مردم الگو و اسوه شناخته می‌شود.

استاد حوزه علمیه رشت، حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) را یک زن وارسته عنوان کرد و افزود: در کلام امام زمان(عج)، دختر پیغمبر(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) نمونه، الگو و سرمشق ایشان است.

وی گفت: قرآن کریم برای کسانی که مطرح کنند در جامعه فاسد زندگی می‌کنند و نمی‌توانند سالم رشد کنند، زن فرعون را مثال زده است.

مسچی تصریح کرد: باید الگوهای ما کسانی باشند که خائن اعتقادی، فرهنگی و بدرفتار با دین ر

سوالله و اهل شرک و انحصار طلبی نباشند و ایمان به خدا داشته باشند.

وی با بیان اینکه انسان اگر به الگوها خوب توجه کند، هیچ‌گاه به خطا نمی‌رود، خاطرنشان کرد: انسان‌ها باید به دنبال نمونه‌‌هایی باشند که تبعیت و اطاعت از خدا و رسول‌الله را دارند.

استاد حوزه علمیه رشت با بیان اینکه باید خواستار چیزهایی که الهی هستند باشیم، اظهار کرد: حضرت آسیه، عملی را انجام داد که در دین ما به نام تولی و تبری بیان شده است.

مسچی با بیان اینکه انسان‌هایی که می‌خواهند به سمت درست پیش روند و به کمال برسند باید پاکدامن و عفیف باشند، افزود: این گونه افراد مورد توجه خدا قرار می‌گیرند و روح آنها الهی می‌شود.

وی با بیان اینکه زن، در جامعه ولایی ارزشمند است، گفت: اگر حضرت فاطمه مرضیه(س) نبود، دین ثمره‌ای نداشت و تنها زنی که در عالم برای بشریت الگو است این بانوی بزرگوار است.

استاد حوزه علمیه رشت تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(سلام‌الله‌علیها) پاسدار نبوت، امامت و ولایت بود و ما هم باید به تبعیت از ایشان تابع ولایت فقیه باشیم تا زمینه فرج امام زمان(عج) فراهم شود.

پایان پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار