کد خبر : 20478
تاریخ انتشار : شنبه 4 آذر 1396- 05: 17

دولت‌مردان به مسئله دخانیات نگاه اقتصادی دارند/عدم مسئولیت‌پذیری والدین زمینه‌ساز رفتارهای پرخطر در جامعه

دولت‌مردان به مسئله دخانیات نگاه اقتصادی دارند/عدم مسئولیت‌پذیری والدین زمینه‌ساز رفتارهای پرخطر در جامعه

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان‌ گفت: آن‌ها بر این اعتقاد هستند ‌که باید برای مثال به بحث قلیان سراها که امروزه بحث ‌داغی است به شکل اقتصادی نگاه کرد اما این‌ها بستر رفتارهای پرخطر است.

به گزارش گیلانستان، احمد آقایی امروز در نشست خبری بابیان اینکه همیشه قانون ‌بر اساس نیازهای جامعه و باورهای یک جامعه در یک‌ غالب بایدها نباید تنظیم می‌شود اظهار کرد: زمانی قانون قابلیت اجرا دارد که شهروندا‌ن به آن قانون و قانونی که مبتنی بر نیازها‌ و واقعیت‌های جامعه باشد تمکین می‌کنند.

وی افزود: قانون باید یک‌ تناسب، تناظر و سنخیت‌هایی با نیازهای جامعه داشته باشد و قانون منع فروش مواد دخانی به افراد زیر هجده‌ سال‌ یک آیین‌نامه‌ای در راستای اجرایی شدن ‌قانون جامعه کنترل و ‌مبارزه ملی با دخانیات است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان ‌گفت: اول ما باید ببینیم که چه نهادهایی متولی این امر هستند و آیا ظرفیت، توانایی و فرصت اجرای این کار رادارند.

آقایی با اشاره به اینکه قانون در جامعه بر‌حسب نیازها است افزود: باید متولیان قانون که در اجرای آن‌ نقش کلیدی دارند ‌مصمم ‌باشند و جامعه هم باید همکاری کند و در یک‌ اجماع ‌در نهادهای اجرایی باشد‌.

وی بابیان اینکه متولیان امر امروزه به بحث ‌دخانیات به‌منظور اشتغال‌زایی و بحث ‌اقتصادی نگاه می‌کنند گفت: آن‌ها بر این اعتقاد هستند ‌که باید برای مثال به بحث قلیان سراها که امروزه بحث ‌داغی است به شکل اقتصادی نگاه کرد اما‌ برخی از متخصصین جامعه اعتقاددارند که این‌ها بستر رفتارهای پرخطر است و من‌ هم به این نظر اعتقاددارم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان بیان کرد: وقتی‌که دولت‌مردان و جامعه بر نگاه اشتغال‌زایی و اقتصادی بودن قلیان سراها عقیده دارند ما چطور می‌توانیم با آن ‌مبارزه کنیم.

آقایی با تأکید بر اینکه متولیان امر باید عزم ‌جدی در جهت اجرای قانون داشته باشند بیان کرد: بحث‌ پیشگیری با توجه به ظرفیت قانونی ما یک ‌امر ضروری است و امروزه جامعه بشری با یک ‌تهدید بزرگی مواجه است که این دغدغه‌ همه نظام‌های اجتماعی دنیا است.

وی افزود: رفتارهای پرخطر منشأ آن در دوران کودکی آغاز می‌شود‌ و مهم‌ترین محل شکل‌گیری آن در خانواده‌ها است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان‌ گفت: ما زمانی می‌توانیم ‌جامعه سالم ازنظر روانی داشته باشیم که خانواده‌های سالم ‌داشته باشیم اما وقتی خانواده ملتهب است و مشکل دارد چطور می‌توانیم انتظار فرزندان‌ سالمی را داشته باشیم.

آقایی بابیان اینکه نظام‌های حاکمیتی باید ابتدا توجهشان به حوزه و کانون خانواده باشد گفت: عدم مسئولیت‌پذیری والدین بسترساز و ‌زمینه‌ساز این حرکت‌های انسانی و ‌اجتماعی است که خسارت جبران‌ناپذیری را برای جامعه به همراه خواهد داشت./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار