کد خبر : 87125
تاریخ انتشار : یکشنبه 16 بهمن 1401- 59: 21

هفتاد و یکمین خانه هلال در واجارگاه رودسر افتتاح شد

هفتاد و یکمین خانه هلال در واجارگاه رودسر افتتاح شد

معاون هلال احمر گیلان گفت: هفتاد و یکمین خانه هلال استان گیلان در واجارگاه شهرستان رودسر افتتاح شد.

به گزارش گیلانستان، امیر عباس گچکار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افتتاح هفتاد و یکمین خانه هلال گیلان و چهل یکمین خانه هلال در واجارگاه رودسر، اظهار کرد: هدف اصلی راه‌اندازی خانه‌های هلال توسعه خدمات خود امدادی، دگر امدادی و آموزش همگانی در جوامع است.

 

وی با بیان اینکه خانه‌های هلال رویکرد داوطلب محور دارند و جمعیت هلال احمر در راه اندازی و فعالیت‌های خانه هلال نقش تسهیلگری برعهده دارد، افزود: آموزش به‌عنوان بخشی مهمی از جامعه با هدف افزایش آمادگی و توانمندسازی جوامع محلی در زمان حادثه و بحران باید مورد توجه قرار گیرد.

 

معاون هلال احمر گیلان تصریح کرد: اگر فعالیت‌های خانه هلال اثربخش باشد در جذب و اعتماد آحاد جامعه به جمعیت هلال احمر نیز موفق خواهیم بود.

 

گچکار با اشاره به اینکه طرح عملیاتی در خانه‌های هلال باید به صورت جدی پیگیری شود، ادامه داد: افزایش تاب‌آوری جامعه و پاسخگویی مناسب در امر امدادرسانی در حوادث و بلایا از دیگر اهداف راه اندازی خانه‌های هلال است.

 

وی اضافه کرد: خانه‌های هلال تجلی کار داوطلبانه جمعیت هلال احمر است بر همین اساس تمامی اعضای داوطلب پیکره این جمعیت هستند و از ظرفیت این سرمایه‌های اجتماعی باید به نحو احسنت بهره برد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار