کد خبر : 14869
تاریخ انتشار : سه شنبه ۶ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹

ولایتمداری باید خالصانه بوده و نفاق آمیز نباشد/ در سال 88 چند بار رهبری باید بگوید أین عمار

ولایتمداری باید خالصانه بوده و نفاق آمیز نباشد/ در سال 88 چند بار رهبری باید بگوید أین عمار

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آستانه‌اشرفیه گفت: همه‌کسانی که ادعای ایمان دارند مؤمن واقعی نیستند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین علی سعیدی در سی‌ومین مراسم گرامیداشت شهادت سردار شهید عارف مهدی خوش‌سیرت در حرم مطهر شهدای آستانه‌اشرفیه اظهار کرد: سردار شهید مهدی خوش‌سیرت سردار عارف، سرباز ولایت، یک انسان والامقامی است که عمر عزیزش را در مسیر جهاد فی سبیل الله سپری کرده و درنهایت به لقاءالله پیوسته است.

وی بابیان اینکه در قرآن آمده همه‌کسانی که ادعای ایمان دارند مؤمن واقعی نیستند گفت: ایمان سه بخش دارد ایمان، باور ذهنی و برآیند باور ذهنی که تبدیل به گفتمان و برآیند گفتمان ذهنی تبدیل به رفتار در انسان می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اگر ایمان در زبان و رفتار نباشد اشکال در چارچوب اعتقادی است افزود: ایمان به خدا، خدامحوری، کفر به طاغوت و تبری و تولی از لازمه‌های ایمان است و خدا در انسان دو قلب قرار نداده و یا جای انسان است یا غیر خدا.

وی با اذعان به اینکه پذیرش رسالت پیامبر اکرم (ص) و امامت ائمه اطهار از ارکان ایمان است گفت: مؤمن نباید در مسیر مبارزه دچار تردید شود و از سردار مهدی خوش‌سیرت می‌خواهیم که برای ما دعا کند که در مسیر مبارزه دچار تردید نشده و گذشته خود را خراب نکنیم.

سعیدی با اشاره به رفتار حضرت موسی (ع) با سامری تصریح کرد: در بسیاری از اوقات نه می‌توان فتنه‌گر را نمی‌توان رها کرد نه می‌توان آن را رها کرد و برخی کسانی که متوجه نیستند میگویند تا کی باید به سامری و یزدی و شمر لعنت کنیم و از آن‌ها حرف بزنیم خط فرعون، نمرود معاویه، ابوسفیان، هارون، منصور، رضاخان و شاه ادامه دارد و باید بدانیم که تولی و تبری فرازمانی و فرامکانی است و مربوط به بازه زمانی خاصی نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مؤمنان با مال و جانشان در مسیر تولی و تبری حرکت می‌کنند اما مقاومت و ایستادگی در مسیر غیر الهی انحراف و غیرقابل‌قبول است.

وی بابیان اینکه مردم سرافراز استان گیلان از الگوهای ملت ایران هستند افزود: 8 هزار شهید اهدایی لشکر قدس گیلان و سربازان و یادگاران دوران دفاع مقدس که از خون شهدا پاسداری می‌کنند افتخاری برای استان و کشور هستند.

سعیدی با اشاره به اینکه شهید مهدی خوش‌سیرت سومین شهید این خانواده است گفت: شهید خوش‌سیرت در 16 عملیات حضور و در 13 بار افتخار جانبازی پیداکرده است این انسان باید خیلی برجسته و مؤمن و عارف باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان اینکه هدف‌شناسی از خصوصیات بارز شهید خوش‌سیرت بود گفت: ما باید بدانیم چه‌کار کرده و برای که کار می‌کنیم و همه ما دو پرونده فردی و پرونده امت داریم و در قبال آن‌ها مسئولیم.

وی با تأکید بر اینکه فرمان آتش به اختیاری رهبری به معنی بی‌قانونی و هرج‌ومرج نیست بیان کرد: آتش به اختیاری یعنی هرکسی در جای خودش و در هر سمتی که هست کار خود را به‌درستی انجام دهد و در صورت کوتاهی کرد می‌توان به کمک آن‌ها رفت.

سعیدی به بخشی از وصیت‌نامه شهید خوش‌سیرت درباره پشتیبانی از ولایت‌فقیه، اسلام و انقلاب اشاره کرد و افزود: بیش از 70 درصد از وصیت‌نامه‌های شهدا بر پشتیبانی از ولایت‌فقیه، اسلام و انقلاب تأکیددارند و در آن دنیا برای تمامی اعمال انسان از آن سؤال می‌شود که مثلاً آیا از اسلام و انقلاب دفاع کرده‌اید، روز قدس، روز انتخابات چه‌کار کرده‌اید و آیا رأی شما تقویت شجره طیبه، انقلاب و اسلامی بود یا که خیر؟

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه امام باقر (ع) می‌فرمایند که اگر جعفر و حمزه بودند حضرت فاطمه (س) بین درودیوار نمی‌ماندند گفت: چند بار بناست که ما از یک سوراخ چند بار گزیده شویم، دو انقلاب موسی بن عمران و انقلاب صدر اسلام در تاریخ استحاله شد و این سومین انقلاب توحیدی است و بار ما سنگین است.

وی با اشاره به اینکه در نظامی که نماینده خبرگان، نماینده مجلس، نماینده شورا و ریاست جمهوری توسط رأی مردم تعیین می‌شود مردم باید در قیامت نسبت به آرایشان پاسخگو باشند اظهار کرد: فرق ما با مردم در زمان پیامبر و امیرالمؤمنین تنها با آن‌ها بیعت می‌کردند و ایشان وزیر، نخست‌وزیر، استاندار، فرماندار و ائمه جمعه را تعیین می‌کردند و در این شرایط زندگی کردن خیلی راحت است و در روز قیامت میگویند ما با پیامبر رأی دادیم.

سعیدی بابیان اینکه ولایتمداری از خصوصیات بارز سردار عارف مهدی خوش‌سیرت است گفت: ولایت مراتبی دارد و باید خالصانه بوده و نفاق آمیز نباشد و هرجایی که منافع من باشد همان‌جا فقط دم از ولایتمداری بزنیم.

وی راه‌شناسی را از دیگر خصوصیات شهید خوش‌سیرت دانست و افزود: ما نقشه راه می‌خواهیم و تکیه‌بر توان معنوی این راه است که خیر آخرت را در پی دارد و اگر کسی در این دنیا مسیر اشتباه را انتخاب کند در آن دنیا نمی‌تواند به مسیر الهی برسد و شهید خوش‌سیرت تنها راه را تکیه‌بر توان معنوی می‌دانست و همین مورد را به رزمندگان توصیه می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابیان اینکه ایمان، صبر و بصیرت سه عامل افزایش توان انسان است بیان کرد: برخی میگویند چرا بر روی موشک مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل می‌نویسد پس چه بنویسیم.

وی مرزبندی بین خودی و غیرخودی را چهارمین ویژگی شهید خوش‌سیرت عنوان کرد و گفت: شهید خوش‌سیرت در وصیتشان آورده‌اند کسی سنگ دوستی مرا به سینه نزند جز در لباس جهاد و تقوا. به این میگویند بصیرت و فهم سیاسی.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: در حقوق شهروندی همه انسان‌ها در برخورداری از مواهب نظام، دادگاه، حقوقی که از دولت باید به آن‌ها داده شود یکسان‌اند اما در انتخاب مسئولین، وزرا و مراکز حساس بازهم باید بگوییم خودی و غیرخودی نداریم؛ استان تعجب می‌کند.

وی با اشاره باید در یادواره شهدا ما را متنبه کرده و تکان دهد خاطرنشان کرد: در سال 88 چند بار رهبری باید بگوید أین عمار، چند بار بگوید که برخی خیانت کردند و کاملاً واضح است که برخی تغییر رفتار کردند.

سعیدی با اذعان به اینکه شهید خوش‌سیرت با جهاد در راه خدا با همه سرمایه در راه اسلام قرار گرفت بیان کرد: خیلی مهم است که انسان تکلیف شناسی را بداند وقتی حادثه تمام شد فایده‌ای ندارد که قلم بزنید در آن دنیا سؤال می‌شود که در برابر کلام رهبر مبنی بر أین عمار چند بار حرف زده و موضع گرفتید.

وی بابیان اینکه باید ما جهت‌گیری الهی داشته باشیم افزود: باید دشمن‌شناس باشیم و بدانیم که امروز جنگ نرم است یا جنگ سخت و آتش به اختیار یعنی در فضای مجازی و جنگ نرم چه می‌کنیم آیا تنها نگاه به‌طرف مقابل داریم، امربه‌معروف و نهی از منکر که اجازه نمی‌خواهد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه استقامت در سخت‌ترین شرایط از ویژگی‌های مهم شهید خوش‌سیرت بود گفت: هرچند که مردم ما مانند راهپیمایی روز قدس همواره پای نظام ایستاده‌اند و ما باید به شهدا نگاه کرده و عقب‌نشینی نکنیم.

وی با اشاره به جایگاه مادران شهدا در طول تاریخ گفت: امام معصوم هم انسان که ولایتمدار شد دست و بازوی او را می‌بوسد و خداوند به کسانی که در مسیر ولایت قرار گرفتن عنایت ویژه دارد./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار