کد خبر : 36881
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 اردیبهشت 1398- 45: 11

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان:

۱۰۸۰ اثر و محوطه تاریخی ثبت شده در گیلان وجود دارد

۱۰۸۰ اثر و محوطه تاریخی ثبت شده در گیلان وجود دارد

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: هزار و ۸۰ اثر و محوطه تاریخی ثبت شده در گیلان وجود دارد که نگهداری از آن‌ها برای این اداره کل، بسیار سنگین و هزینه‌بردار است.

به گزارش گیلانستان شهرود امیرانتخابی امروز در جمع خبرنگاران از وجود هزار و ۸۰ اثر و محوطه تاریخی ثبت شده در گیلان خبر داد و اظهار داشت: برای نگهداری از این آثار به هزینه‌های بسیار هنگفتی نیاز است و اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، مشکلات زیادی در این حوزه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری گیلان کمبود وجود اعتبارات مورد نیاز برای نگهداری مطلوب از آثار ثبت شده استان را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: امیدواریم با همکاری و مساعدت‌های مسئولان ذیربط، بتوانیم اعتبارات لازم را برای حفظ گنجینه‌های تاریخی گیلان جذب کنیم.

امیر انتخابی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ موزه در استان گیلان وجود دارد تصریح کرد: جدای از این‌ها تعداد ۷ موزه نیز هم‌اکنون در شهرستان‌های مختلف استان گیلان در حال ساخت و تکمیل هستند و تعدادی از آن‌ها با توجه به پیشرفت فیزیکی که دارند به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر اینکه در کاوش‌های جدید اخیر قدیمی‌ترین کشفیات بشر در استان گیلان انجام شده است ابراز داشت: این آثار با سابقه حدود ۲۳۰ هزار سال، جدیداً در کاوش‌های انجام شده توسط کارشناسان و تیم‌های باستان‌شناسی، در غار دربند شهرستان رودبار کشف شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری گیلان کشف آثاری با قدمت بیش از ۴ هزار سال در منطقه دیلمان واقع در شرق استان گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایجاد موزه به‌ویژه در ‌شهرهای تاریخی گیلان، از اهداف مهم این اداره کل بوده که برای تحقق آن گام‌های خوبی برداشته شده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار