کد خبر : 101916
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402- 03: 1

تاملی بر توئیت اخیر مصطفی بلورچی؛

آیا در استان گیلان هنوز هم ابرقدرت سیاسی و پدرخوانده داریم؟!

آیا در استان گیلان هنوز هم ابرقدرت سیاسی و پدرخوانده داریم؟!

اگر بلورچی نمایندگان فعلی مجلس یا احزاب و گروه‌های سیاسی را ابرقدرت می‌نامد باید گفت این افراد در شرایط فعلی با وجود نهادهای نظارتی تازه نفس و قاطع، دیگر ابرقدرت نیستند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، چندین سال است که استان گیلان و ظرفیت‌های مدیریتی آن دستخوش فشارهای سیاسی ذی نفوذی شده تا جایی که شاهد جابجایی‌های متعدد؛ غیرضروری و بعضاً غیر تخصصی در مناصب مختلف دولتی و غیر دولتی هستیم.

جابجایی‌هایی که با فشارهای برخی رجال که امروز در محافل سیاسی از آنها با نام پدرخوانده یاد می‌کنند فضایی انحصاری را برای گیلان رقم زده که اگر ردپایی از آنها و تصمیم‌گیری‌هایشان نباشد زیر میز زده و عملاً در کارها مداخله و سنگ‌اندازی می‌کنند.

از شهر و روستا گرفته تا مناصب دولتی و مدیریت کارخانجات، همه و همه را قبضه سلایق خود دانسته و موجبات عقب‌ماندگی این مناطق را فراهم می‌کنند.

ناگفته نماند که همین پدرخوانده‌ها در ایام منتهی به انتخابات، تحرکاتشان بیشتر شده تا جایی که مدیریت مدارس در روستاهای گیلان نیز از گزند تصمیمات سیاسی آنان در امان نیست.

البته هستند خواصی که ساکت نمانده و واکنش‌های نقادانه‌ای به این اتفاقات داشته و بارها به مسؤولان بابت سکوت نظارتی از فرمایشات رهبر انقلاب وام می‌گیرند.

 

 

مصطفی بلورچی از فعالان سیاسی اجتماعی رشت در صفحه توئیتر خود نوشت: به فرموده رهبر انقلاب، “تردید نداشته باشید که دوره ابرقدرت‌های پوشالی دنیا رو به پایان است” همانطورکه در سطح محلی نیز پدرخوانده‌ ها و ابرقدرت‌های سیاسی گیلان در حال محو شدن هستند.

بلورچی در توضیح این پست خود نوشته که پدرخوانده‌ها همان کسانی هستند که به جای استفاده از امکانات انقلاب برای سربلندی نظام و رفاه مردم، منفعت خودشان، گروهشان و نزدیکانشان را ترجیح می‌دهند.

 

بی‌تردید گیلان در سال‌های اخیر دو سه ابرقدرت‌ سیاسی به خود دید که با زور و پول خود در استان جولان می‌داده و همواره مردم را قربانی منفعت‌های شخصی و امیال نفسانی خود می‌نمودند که سرانجام به واسطه هوشمندی مسئولان بالادستی برکنار و امروز خانه نشین هستند.

 

اما حال منظور مصطفی بلورچی از ابرقدرت‌های فعلی گیلان کیست را خودش باید توضیح دهد، ولی اگر وی نمایندگان فعلی مجلس یا احزاب و گروه‌های سیاسی را ابرقدرت می‌نامد باید گفت این افراد در شرایط فعلی با وجود نهادهای نظارتی تازه نفس و قاطع، دیگر ابرقدرت نبوده و پدرخوانده‌ای هم برایشان نمانده تا در مواقع لزوم حمایت‌های لازم را انجام دهد.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار