کد خبر : 103706
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402- 48: 11

امام جمعه لاهیجان:

اجتماع شیعه موجب اعتلای جامعه اسلامی می‌شود

اجتماع شیعه موجب اعتلای جامعه اسلامی می‌شود

امام جمعه لاهیجان با بیان اینکه آنچه به شیعه حیات می دهد فقط عقیده نیست و شیعه علاوه بر اعتقاد باید در عرصه عمل نیز حاضر و اجتماعی باشد، گفت: شیعه اجتماعی موجب اعتلای جامعه اسلامی می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام سید جواد سلیمانی دیشب ۱۶ بهمن ماه در ویژه مراسم شهادت امام موسی کاظم در جمع عزاداران مسجد موسی بن جعفر بندرانزلی، اظهار کرد: شیعیان اجتماعی در کنار هم و با تشریک مساعی در سایه دستورات دین می توانند یاریگر امام عصر و اسلام بوده و جامعه اسلامی را اعتلا ببخشند.

 

وی با بیان اینکه آنچه به شیعه حیات می‌دهد فقط عقیده نیست و شیعه علاوه بر اعتقاد باید در عرصه عمل نیز حاضر و شیعه اجتماعی باشد، افزود: شیعه اجتماعی یعنی یاریگر امام عصر، یعنی با دوستان امام دوست و با دشمنانش دشمن باشیم‌.

 

امام جمعه لاهیجان ضمن تسلیت شهادت امام موسی بن جعفر(ع) تصریح کرد: غربت امام موسی کاظم برای بسیاری از محبان و شیعیان حضرت جای سوال دارد و می توان گفت دوران امام کاظم شیعیان اعتقادی، زیاد بودند ولی کارکرد شیعه اجتماعی نداشتند.

 

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: این غربت در حالی رخ داد که امام صادق(ع)، ۴ هزار شاگرد تربیت کرد و این شاگردان علاوه بر مکتب علمی امام، هر کدام اهل فتوا و اهل فن برای رساندن پیام مکتب شیعه بودند.

 

وی افزود: روایت شده در تشییع امام صادق و امام باقر (ع) آنقدر جمعیت زیاد بود که مدینه غلغله شد ولی چون در زمان امام موسی بن جعفر شیعه اجتماعی نبودند این امام همام اسیر غربت هارون بود.

 

حجت الاسلام سلیمانی با تاکید بر اینکه همه اهل بیت غریب هستند، گفت: به طور اجمالی می توان گفت در زمان امام علی(ع) دشمن با جریان نفاق و شبهه در برابر امام ایستاد، در زمان امام حسن مجتبی(ع) شیعیان مردد بودند، در قضیه عاشورا بسیاری نتوانستند امتحانشان را پس دهند و به موقع خود را به امام برسانند اما بعد از واقعه عاشورا و در گفتمان شیعه، شهادت امام موسی بن جعفر بسیار غریبانه بود.

 

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار