کد خبر : 75618
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1400- 38: 17

مدیرکل منابع طبیعی گیلان:

احیای منابع طبیعی گیلان با تخصیص اعتبار ۸۰ میلیاردی

احیای منابع طبیعی گیلان با تخصیص اعتبار ۸۰ میلیاردی

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از اختصاص بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مصوبات سفر استان رئیس جمهور برای احیای جنگل‌های هیرکانی و آبخیزداری گیلان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، میرحامد اختری با اشاره به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان گیلان، اظهار کرد: در جریان سفر هیئت دولت به گیلان ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه منابع طبیعی، جنگل ها، سواحل و آبخیزداری استان گیلان تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان برای حفاظت از جنگل‌های گیلان به ویژه جنگل‌های هیرکانی اختصاص یافته است، افزود: این اعتبار تا پایان سال مالی ۱۴۰۰ جذب خواهد شد و تا پایان سال ۱۴۰۱ عملیاتی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان، همچنین از تخصیص اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی در حوزه آبخیزداری استان خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه های آبخیزداری با قوت و قدرت در حال اجراست.

اختری، با اشاره به سفر معاون اجرایی رئیس جمهور به استان گیلان درباره آزادسازی سواحل، گفت: در حوزه رفع تصرفات از حریم دریا نیز اعتبارات ویژه ای به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تخصیص خواهد یافت که در انتظار ابلاغ هستیم.

وی با بیان اینکه حریم ۶۰ متری دریا براساس آخرین پیش روی آب باید آزادسازی شود، عنوان کرد: طول سواحل گیلان ۲۸۰ کیلومتر بوده و کارشناسان این اداره کل در حال تعیین حریم دریا و ساحل جهت آزادسازی هستند.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار