کد خبر : 73554
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آذر 1400- 29: 14

مدیرکل منابع طبیعی گیلان:

نامگذاری خیابان «جنگلبان» در شهرستان های گیلان/ نیاز ۲ برابری اراضی ملی به نیروی جنگلبان

نامگذاری خیابان «جنگلبان» در شهرستان های گیلان/ نیاز ۲ برابری اراضی ملی به نیروی جنگلبان

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از نامگذاری حداقل یک میدان یا خیابان به نام «جنگلبان» در همه شهرستان های گیلان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: جنگلبانان در خط مقدم حفاظت از منابع طبیعی هستند.

به گزارش گیلانستان، میرحامد اختری، از نامگذاری یکی از خیابان های شهرستان تالش به عنوان «جنگلبان» خبر داد و اظهار کرد: یک خیابان در ورودی شهر تالش به نام «جنگلبان» نامگذاری شده است.

وی همچنین از نامگذاری یک خیابان در شهر پره سر شهرستان رضوانشهر به نام «جنگلبان» خبر داد و عنوان کرد: خیابان «جنگلبان» در شهرک شفارود شهر پره سر شهرستان رضوانشهر واقع و معابر فرعی این خیابان نیز از «جنگلبان یک» تا «جنگلبان ۱۰» نامگذاری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان تصریح کرد: نظر به اهمیت صیانت از منابع طبیعی اعم از جنگل ها، مراتع، اراضی ملی و سواحل همچنین قدردانی از مقام «جنگلبان» که در خط مقدم حفاظت از منابع طبیعی، این امانت الهی قرار دارند، این خیابان ها «جنگلبان» نامگذاری شدند.

اختری، هدف از این نامگذاری را نهادینه سازی فرهنگ حفاظت از جنگل ها و مراتع و طبیعت و پاسداشت ایثار و فداکاری‌های جنگلبانان دانست و افزود: ارج نهادن به مقام شامخ عزیزان جنگلبان با همکاری شهرداری و شورای شهر تالش انجام شده است.

وی با بیان اینکه جنگلبانان در راستای حفاظت از منابع طبیعی رنج های بی شماری را متحمل می شوند، گفت: طی سالیان اخیر شهدا، جانبازان و مصدومین زیادی را در این راه مقدس تقدیم کرده ایم و قطعا زنده نگه داشتن نام این بزرگواران در اذهان عمومی حرمت نهادن به آنهاست.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان، از نامگذاری حداقل یک میدان یا خیابان به نام «جنگلبان» در همه شهرستان های گیلان در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: با اعلام آمادگی شهرداری ها این نامگذاری انجام می شود.

وی ضمن تشکر از همکاری شهرداری و شورای شهر تالش، از کلیه مردم درخواست کرد که همانند گذشته در کنار پرسنل منابع طبیعی و جنگلبانان در حفاظت و حراست از اراضی ملی کوشا باشند و از همراهی سازمان های مردم نهاد که در فرهنگ سازی منابع طبیعی نقش به سزایی دارند، قدردانی کرد.

اختری، با بیان اینکه حدود ۵۵۰ نیروی جنگلبان از عرصه های منابع طبیعی استان گیلان شامل جنگل ها و مراتع و اراضی ساحلی و موات و تالاب ها و… صیانت می کنند، یادآور شد: نیاز استان به نیروهای جنگلبان بیش از دو برابر نیروهای موجود است.

مدیرکل منابع طبیعی گیلان تاکید کرد: منابع طبیعی متعلق به تمامی نسل هاست و همگی ما وظیفه داریم در حفظ، احیا و توسعه این منابع عظیم الهی بکوشیم.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار