کد خبر : 104065
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 اسفند 1402- 55: 1

در پی جوابیه اداره‌کل صمت؛

افشاگری نماینده رشت از یک تخلف معدنی/ به شرکت خصوصی مجوز برداشت شن می‌دهند ولی به پروژه عام‌المنفعه برق سنگر خیر!

افشاگری نماینده رشت از یک تخلف معدنی/ به شرکت خصوصی مجوز برداشت شن می‌دهند ولی به پروژه عام‌المنفعه برق سنگر خیر!

نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام به جوابیه اداره‌کل صمت گیلان پیرامون پروژه برق سنگر واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس اجتماعی گیلانستان، محمدرضا احمدی سنگری در پی جوابیه اداره‌کل صمت گیلان به مصاحبه اخیرش با گیلانستان پیرامون سنگ اندازی استانداری و این اداره کل در پروژه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت برق سنگر، جوابیه دیگری به شرح زیر صادر نمود:

 

احتراما در پاسخ به جوابیه آن اداره کل محترم مبنی بر عدم امکان صدور مجوز برداشت جهت پروژه احداث پست برق بخش سنگر که از پروژه های عمرانی کد دار و مورد تایید استانداری می باشد به اطلاع می رساند طی سالیان اخیر مجوز برداشت های متعددی جهت پروژه های شخصی که جزو طرح های عمرانی نیز نبوده اند صادر گردیده است.

 

بدیهی است صدور مجوز برداشت موقت که صرفا جهت پروژه های عمرانی امکان پذیر است به دفعات توسط آن اداره کل جهت اشخاص یا شرکت های خصوصی که حتی در اساسنامه آنها نیز هیچگونه فعالیت معدنی ذکر نگردیده است بر خلاف ضوابط و مقررات صادر شده که جای بسی تامل دارد.

 

بعنوان مثال صدور مجوز برداشت برای شرکت بازرگانی عجم به مدیرعاملی آقای سیاب حسن پور به منظور ایجاد راه دسترسی و تسطیح زمین مرغوب و ارزشمند واگذار شده از طرف شرکت شهرک های کشاورزی استان گیلان با قیمت بسیار ناچیز و بصورت اقساطی در یکی از شهرستان های مجاور رشت جهت احداث گلخانه می‌توان نام برد.

 

لذا با عنایت به آنکه پروژه احداث گلخانه مذکور کاملا خصوصی بوده و مشمول پروژه های عمرانی کددار نمی باشد و در اساسنامه شرکت نیز فعالیت معدنی ذکر نگردیده است و در قرارداد شرکت بازرگانی عجم با شرکت شهرکهای کشاورزی نیز تامین مصالح بر عهده مدیرعامل شرکت می باشد ، صدور هرگونه مجوز برداشت بر خلاف ضوابط و مقررات بوده است که متاسفانه آن اداره کل در این زمینه مرتکب تخلفی آشکار گردیده است.

 

حال آنکه به استناد گزارش کارشناس اداره معادن ، رییس اداره معادن و همچنین نظریه اداره حقوقی مثبوت در پرونده شرکت عجم پروژه مذکور دولتی نبوده و فاقد صلاحیت اخذ مجوز برداشت می باشد . ضمن آنکه در استعلام صورت پذیرفته از معاونت تخصصی وزارت متبوع نیز صدور مجوز برداشت صرفا جهت پروژه های عمرانی کددار امکان پذیر است.

 

لازم بذکر است مورد صدرالاشاره تنها یک نمونه از تخلفات عدیده آن اداره کل در صدور مجوز برداشت موقت بوده است. بدیهی است در صورت واکاوی موضوع موارد متعددی از این دست که نشان دهنده اعمال سلیقه در اجرای قانون و نادیده گرفتن ضوابط و مقررات می باشد مشاهده خواهد گردید.

 

لذا سوال بنده از مدیر کل محترم صمت گیلان این است که چگونه ممکن است صدور مجوز برداشت جهت اجرای پروژه عام المنفعه که منجر به تولید برق می گردد بر خلاف ضوابط و مقررات است و هیچگونه حمایتی از آن توسط اداره صمت صورت نمی پذیرد ولی صدور مجوز برداشت موقت برای اشخاص یا شرکت های خصوصی بر خلاف نظریه کارشناسان آن اداره امکان پذیر می باشد.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ناصرامینی جمعه , ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

میشه جناب احمدی توضیح بیشتری بدهم که مجوز برداشت شن و ماسه برای تامین منابع مالی ایستگاه پست ۶۳/۲۰است؟؟؟؟لابدمیدانید برداشت از بستر رودخانه ها بقدری منطقه را تحت تاثیر گذاشته که فاجعه زیست محیطی بهترین نامی است که میشود اطلاق کرد

ایثارگر جمعه , ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳

بابا تو دیگه کی هستی ۲ روز به انتخابات بابا خودتی اگه رای آوردی بگو

الطافی جمعه , ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

تا حالا لال بودی مواقعی انتخابات حرف میزنی تو از همه بدتری

رضا جمعه , ۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

تو کجا بودی تا حالا

رفتن به نوار ابزار