کد خبر : 95212
تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 مرداد 1402- 48: 11

ایجاد دو بندر شیلاتی در گیلان/ مگا پروژه بندر مزرعه راه اندازی می‌شود

ایجاد دو بندر شیلاتی در گیلان/ مگا پروژه بندر مزرعه راه اندازی می‌شود

.

به گزارش گیلانستان، کوروش خلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: گیلان بواسطه نوار ساحلی، در حوزه تولیدات شیلاتی قابلیت‌های ارزشمندی دارد که باید به آن پرداخته شود.

 

وی با اشاره به ظرفیت‌های شیلاتی گیلان، افزود: برنامه شیلات گیلان در ایجاد فرصت توسعه شیلاتی در سواحل برای اقتصاد دریا محور منسجم و هدفمند است.

 

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به سفر هیأت توسعه مدیریت بنادر ماهیگیری و مشاوران سازمان شیلات ایران و بازدید از حوزه ساحلی استان، اضافه کرد: در این بازدید به نقاط مشترک و هدفمندی در حوزه توسعه صنعت شیلات استان گیلان رسیدیم.

 

خلیلی از ایجاد دو بندر شیلاتی در گیلان خبر داد و بیان کرد: تأمین اعتبار لازم طرح اولیه و تعیین نقاط اصلی و فرعی برای ایجاد دو بندر شیلاتی در حوزه ساحلی آستانه و رودسر صورت گرفته است.

 

وی ادامه داد: طرح مگا پروژه بندر مزرعه نیز توسط مشاور در حال طی مطالعات طرح و پیش بینی نقاط ۵ گانه است.

 

مدیرکل شیلات گیلان با تاکید بر لزوم احیای اشتغال و اقتصاد دریا پایه در استان، بیان کرد: با اجرایی شدن طرح‌های شیلاتی علاوه بر اشتغال بسیار خوب در حوزه ساحلی و فعال شدن عرصه تولید شیلاتی دریا محور همه تعهدات استانی تولید آبزیان در برنامه تحول به انجام برسد.

 

خلیلی با بیان اینکه گیلان در حاضر فقط یک بندر فعال ماهیگیری در شهرستان انزلی دارد، گفت: لزوم توجه به زیرساخت‌های پشتیبانی فعالان عرصه شیلاتی در دریا چه صیادان و یا پرورش دهندگان ماهی در قفس، برای توسعه اشتغال و افزایش تولید نتیجه بخش است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار