کد خبر : 76211
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 بهمن 1400- 27: 17

مدیرکل شیلات گیلان:

صید ۹۹ میلیاردی صیادانی گیلان از خزر

صید ۹۹ میلیاردی صیادانی گیلان از خزر

مدیرکل شیلات گیلان، با بیان اینکه صیادان گیلانی از ابتدای فصل صید تاکنون ۹۱۶ تن انواع ماهیان استخوانی را صید کردند، گفت: ارزش ماهیان صید شده ۹۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش گیلانستان، عظیم مدبری با بیان اینکه صیادان گیلانی از ابتدای فصل صید تاکنون ۹۱۶ تن انواع ماهیان استخوانی را صید کردند، گفت: این میزان صید توسط ۴۰۰۰ صیاد در قالب ۴۷ تعاونی پره انجام شده است.

وی ارزش ماهیان صید شده را ۹۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان دانست و افزود: صید ماهیان استخوانی در گیلان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود یک درصد افزایش یافته و براساس پیش بینی ها تا پایان فصل صید به ۲۵۰۰ تن خواهیم رسید.

مدیرکل شیلات گیلان، با بیان اینکه غالب ماهیان صید شده را کفال و سفید تشکیل می دهند، تصریح کرد: ۵۱ درصد ماهیان صید شده کفال، ۴۶ درصد سفید و بقیه از انواع دیگر ماهیان است.

مدبری در ادامه، گیلان را سومین استان تولیدکننده ماهیان گرمابی کشور دانست و اظهار کرد: از ابتدای آذر امسال تاکنون حدود ۳۵ هزار تن انواع ماهیان گرمابی از ۵۳۴۵ مزرعه پرورش ماهی و آب بندان برداشت شده است.

وی ارزش این مقدار ماهی گرمابی پرورشی تولید شده را ۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و متذکر شد: فیتوفاک، کپور، آمور و بیگ هد از مهم‌ترین گونه‌های ماهیان گرمابی پرورشی گیلان است.

مدیرکل شیلات گیلان، با بیان اینکه ۴۳۶۲ پرورش دهنده ماهیان گرمابی در استان داریم، اضافه کرد: سالانه حدود نیمی از ماهیان گرمابی پرورشی گیلان در همین استان مصرف و بقیه هم به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار