کد خبر : 96514
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 شهریور 1402- 44: 21

بورس گیلان بین برترین‌های کشور

بورس گیلان بین برترین‌های کشور

به گفته مدیر تالار منطقه‌ای بورس گیلان، بورس منطقه‌ای گیلان در طی سه سال اخیر از نظر ارزش معاملاتی که سهامداران انجام دادند جزو برترین‌ها در میان بورس‌های منطقه‌ای کشور بود.

به گزارش گیلانستان، حافظ محفوظی ظهر امروز در نشست تخصصی تشریح مزایای پذیرش در بورس در دفتر شهر صنعتی رشت با اشاره  بورس منطقه‌ای گیلان در طی سه سال اخیر از نظر ارزش معاملاتی که سهامداران انجام دادند جزو برترین‌ها در میان بورس‌های منطقه‌ای کشور بود، اظهار کرد: دلیل اصلی آن استقبال شهروندان و سهامداران گیلانی و اقبال آنان به بورس است.

 

وی با بیان اینکه جهت سهولت پذیرش شرکت‌های استان گیلان در بورس اختیارات ویژه‌ای به تالار منطقه‌ای استان واگذار شده و بخش عمده فرایند پذیرش در بورس در کارگزاری استان انجام می‌شود، گفت: بالاترین منفعت حضور در بورس برای شرکت‌ها، سهولت تأمین منابع مالی برای تولید در مقایسه با تسهیلات سیستم بانکی است و در واقع جهت سرمایه در گردش و نیز توسعه فعالیت‌های صنعتی، جذب سرمایه از طریق مشارکت مردم و بدون هزینه صورت خواهد گرفت.

 

به گفته مدیر تالار منطقه‌ای بورس گیلان، وقتی افرادی به عنوان سهام‌دار یک شرکت در بازار سرمایه حضور دارند با توجه به اشتراک منافع آن‌ها با شرکت مورد نظر قطعاً دیدگاه و حمایت ویژه‌ای نسبت به آن واحد تولیدی خواهند داشت.

 

محفوظی با بیان اینکه فعالیت حدود ۲ میلیون شهروند در بازار سرمایه، شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند فرصت مناسبی جهت معرفی خود و تبلیغ فعالیتشان خواهند داشت، افزود: وقتی شرکتی در بورس پذیرفته می‌شود طبق یک چارچوب تعریف شده و استاندارد باید اطلاعاتش مشخص و شفاف باشد و رعایت این استانداردها در بهبود روند مراودات تجاری ملی و بین‌المللی مؤثر است و نیز مبادلات مالی شرکت‌ها را تسریع و تسهیل می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در مرحله اول ارائه درخواست پذیرش هر شرکت در بورس به انضمام صورت‌های مالی حسابرسی شده آن شرکت برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ جهت آغاز فرآیند پذیرش در بورس مورد نیاز است، تصریح کرد: واحدهای اقتصادی استان می‌توانند با ارائه مدارک به تالار منطقه ای بورس گیلان فرآیند بورسی شدن را آغاز کرده و همکاران ما در استان، از طریق ارائه مشاوره‌های لازم و پیگیری‌های تکمیلی در کنار شرکت‌های استان خواهند بود.

 

بورس بهترین راهکار تأمین منابع مالی برای شرکت‌ها

 

مدیرعامل شهر صنعتی رشت نیز در این نشست با اشاره به حضور شرکت‌های شاخص تولیدی دارای برند ملی در این شهر صنعتی اظهار کرد: به دلیل سیاست‌های انقباضی و مشکلات موجود در سیستم بانکی برای ارائه تسهیلات به حوزه تولید، حضور در بورس می‌تواند یکی از بهترین راهکارهای تأمین منابع مالی برای شرکت‌ها باشد.

 

میرشمس الدین مهدوی با بیان اینکه یکی دیگر از مزایای ورود به بورس برای واحدهای تولیدی، شفاف سازی بیشتر در حوزه اقتصادی و افزایش اعتماد عمومی در زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه تولید است، گفت: شرکت‌های شاخص شهر صنعتی رشت با حضور در بورس امکان برخورداری از مزایای فراوان بازار سرمایه را خواهند داشت و اطلاع‌رسانی از این مزیت‌ها می‌تواند جهت افزایش رغبت واحدهای تولیدی به پذیرش در بورس مؤثر باشد.

 

مدیرعامل شهر صنعتی رشت، بر لزوم تداوم این نشست‌ها و نیز برگزاری رویدادهای آموزشی و ترویجی جهت آشنایی بیشتر شرکت‌های تولیدی با مزیت‌های حضور در بورس تأکید کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار