کد خبر : 90137
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 فروردین 1402- 08: 22

ارزش معاملات بورس گیلان ۱۶۶ درصد افزایش یافت

ارزش معاملات بورس گیلان ۱۶۶ درصد افزایش یافت

سرپرست تالار منطقه ای بورس گیلان گفت: ارزش معاملات بورس استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال افزون بر ۱۶۶ درصد افزایش یافت.

به گزارش گیلانستان، دکتر حافظ محفوظی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته ارزش سهام معامله شده در تالار بورس منطقه‌ای گیلان ۳۸۳ هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال بوده‌است.

 

وی بیان کرد: همچنین در این‌سال ۲۷ هزار و ۷۳ میلیون سهم در تالار منطقه‌ای بورس استان گیلان معامله شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۶ درصد رشد داشته است.

 

محفوظی در ادامه با تشریح معاملات بورس منطقه‌ای گیلان در آخرین ماه سال ۱۴۰۱ خاطر نشان کرد: ارزش سهام معامله شده طی ماه گذشته “اسفندماه” در بورس منطقه‌ای استان افزون بر ۴۰ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال بود که نسبت به ماه قبل از آن ۱۸.۹ درصد افزایش یافت.

 

سرپرست تالار منطقه‌ای بورس گیلان اظهار کرد: فعالان بازار سرمایه ماه گذشته افزون بر ۲ میلیارد و ۵۰۶ میلیون و ۳۰۳ هزار سهم معامله کرده‌اند که نسبت به ماه قبل از آن ۱۷.۳ درصد افزایش یافت.

 

وی عنوان کرد: فعالان بازار سرمایه در آخرین ماه سال گذشته “اسفندماه” به خرید سهام تمایل بیشتری نشان دادند به طوری که از مجموع ارزش معاملات بیش از ۲۲ هزار و ۲۱۰ میلیارد و ۷۷۴ میلیون ریال مربوط به خرید بوده و افزون بر ۱۸ هزار و ۷۳۲ میلیارد و ۲۲۷ میلیون سهم‌نیز فروخته شده‌است.

 

محفوظی خاطر نشان کرد: تعداد سهام خریداری شده نیز طی ماه گذشته از سهام فروخته شده پیشی گرفت به طوریکه طی اسفندماه گذشته یک میلیارد و ۳۳۴ میلیون و ۵۴۲ هزار و ۳۱۳ سهم خریداری و یک میلیارد و ۱۷۱ میلیون و ۷۶۱ هزار و ۶۶۹ سهم فروخته شده‌است.

 

وی خاطر نشان کرد: صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت فیروزه آسیا، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کمند و بانک اقتصاد نوین طی ماه گذشته “اسفند” بیشترین ارزش معاملات را در بورس منطقه‌ای گیلان به خود اختصاص داده‌اند.

 

سرپرست تالار منطقه‌ای بورس استان گیلان عنوان کرد: افزایش ارزش معاملات در مقایسه با افزایش نسبی حجم سهام، نشان‌دهنده اطمینان بیشتر به بازار سرمایه بوده که در این شرایط پیش‌بینی می‌شود در سال جدید اقبال سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه بیشتر شود و بازار اوراق بهادار از رونق مناسبی در سال جدید برخوردار شود.

 

وی تعداد کارگزاران را در بورس منطقه‌ای استان طی ماه گذشته ۳۵ نفر عنوان کرد.

 

تالار بورس رشت بعنوان هفتمین تالار بورس منطقه‌ای و نهمین تالار بورس کشور آبان ماه سال ۱۳۸۳ افتتاح شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار