کد خبر : 93372
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402- 29: 14

ارزش معاملات در بورس منطقه‌ای گیلان ۳۷ درصد افزایش یافت

ارزش معاملات در بورس منطقه‌ای گیلان ۳۷ درصد افزایش یافت

سرپرست تالار منطقه‌ای بورس گیلان گفت: ارزش معاملات سهام در بورس منطقه‌ای استان در اردیبهشت ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن ۳۷.۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش گیلانستان، حافظ محفوظی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ارزش سهام معامله شده طی ماه گذشته در بورس منطقه‌ای استان افزون بر ۵۸ هزار و ۹۱۲ میلیارد و ۷۸۷ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل آن ۳۷.۴ درصد ارشد دارد.

 

وی با اشاره به افزایش سهام معامله شده در اردیبهشت ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن خاطر نشان کرد: هشت میلیارد و ۵۱۶ میلیون و ۵۸ هزار و ۵۹۷ سهم طی اردیبهشت ماه امسال در بورس گیلان معامله شد که نسبت به ماه قبل از آن ۱۴۹ درصد افزایش یافته است.

 

سرپرست تالار منطقه ای بورس گیلان با بیان اینکه فعالان بازار سرمایه در اردیبهشت ماه امسال به فروش سهام تمایل بیشتری نشان دادند، اضافه کرد: از مجموع ارزش معاملات افزون بر ۳۰ هزار و ۲۳۱ میلیارد و ۲۳۳ میلیون ریال مربوط به فروش بوده و بیش از ۲۸ هزار و ۶۸۱ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال نیز خرید سهام را شامل شده‌است.

 

وی اظهار کرد: تعداد سهام فروخته شده نیز در این ماه از سهام خریداری شده سبقت گرفت به طوریکه طی اردیبهشت ماه گذشته ۶ میلیارد و ۴۶۱ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۱۵۲ سهم فروخته و ۲ میلیارد و ۵۴ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۴۴۵ سهم خریداری شده‌است.

 

محفوظی خاطر نشان کرد: صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت فیروزه آسیا، صندوق سرمایه‌گذاری ارزش آفرین بیدار و بهمن دیزل طی ماه گذشته بیشترین ارزش معاملات را در بورس منطقه‌ای گیلان به خود اختصاص داده‌اند.

 

سرپرست تالار منطقه‌ای بورس استان گیلان عنوان کرد: افزایش ارزش معاملات در مقایسه با افزایش نسبی حجم سهام نشان‌دهنده اطمینان بیشتر به بازار سرمایه است.

 

وی تعداد کارگزاران را در بورس منطقه‌ای استان طی ماه گذشته ۳۵ نفر عنوان کرد.

 

تالار بورس رشت بعنوان هفتمین تالار بورس منطقه‌ای و نهمین تالار بورس کشور آبان ماه سال ۱۳۸۳ افتتاح شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار