کد خبر : 41463
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 شهریور 1398- 07: 17

استاندار گیلان:

تعاونی‌ها زمینه‌ساز عدالت در بعد اجتماعی

تعاونی‌ها زمینه‌ساز عدالت در بعد اجتماعی

استاندار گیلان با اشاره به جایگاه تعاونی در رونق اقتصادی گفت: تعاونی‌ها بسترساز اشتغال در جامعه بوده و زمینه‌ساز عدالت در بعد اجتماعی و ارزش‌های اخلاقی است.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع ظهر امروز در مراسم تجلیل از نخبگان بخش تعاون در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به جایگاه تعاونی در رونق اقتصادی اظهار کرد: تعاونی‌ها بسترساز اشتغال در جامعه بوده و زمینه‌ساز عدالت در بعد اجتماعی و ارزش‌های اخلاقی است.

وی با بیان اینکه امروز ایران تحت تأثیر بدعهدی‌های جهانی کم‌سابقه قرار دارد، گفت: تعاونی‌ها در تحقق سند ۲۰ ساله، برنامه ششم، سند بالادستی آمایش سرزمین و همچنین تحقق شعار سال یعنی رونق تولید و اقتصاد مقاومتی نقش مؤثر و به سزایی دارد‌.

استاندار گیلان موقعیت استراتژیک گیلان را بستر ایجاد فعالیت‌های مختلف تعاونی‌ها  دانست و افزود: طرح ملی اشتغال روستایی در کنار فرصت‌های شغلی زمینه‌ساز خلاقیت و تحرک اقتصادی در روستاها خواهد بود‌.

زارع با بیان اینکه تعاونی‌ها بسترساز اشتغال روستایی و شهری، در بخش  خرد و کلان است، خاطرنشان کرد: نگاه خوش‌بینانه به  ظرفیت مغفول مانده و البته مؤثر بانوان در بخش تعاون لازم و ضروری است.

وی از ارزآوری بیش از ۳۲ میلیون دلار از فعالیت صادراتی تعاونی‌ها در گیلان خبر داد  و تصریح کرد: در سال گذشته ۳۲ میلیون دلار ارزآوری از صادرات تعاونی‌های گیلان بوده و در تلاش هستیم تا در سال جاری این ۳۲ میلیون دلار به ۵۰ میلیون دلار ارزآوری ارتقا پیدا کند.

استاندار گیلان اقتصاد مقاومتی را راهبرد مهم رفع مشکلات اقتصادی دانست و‌ گفت:  برای عبور از  تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی دولت ترامپ و استکبار می‌توان با تکیه‌بر توان تعاونی‌ها توسعه پایدار را برای کشور به ارمغان آورد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه تعاونی‌های توسعه و عمران شهرستان‌ها ظرفیت‌های خوبی در اقتصاد تعاونی  دارند، افزود: با توجه به ظرفیت بالای تعاونی‌ها در رونق اقتصادی و افزایش اشتغال، انتظار می‌رود  تعاونی‌های  شهرهای مرزی استان  فعالیت بیشتری داشته باشند‌.

وی از لزوم تحرک بیشتر برای کسب سهم بیشتر از تولید ناخالص ملی خبر داد و بیان کرد:  سهم گیلان از ناخالص ملی ۲۵ درصد است که هنوز محقق نشده لذا  تلاش‌های مبتکرانه برای افزایش  سهم گیلان از سهم ناخالص ملی لازم و ضروری است.

زارع با تأکید بر لزوم توجه به نقش آموزش در تعاونی‌ها گفت: تعاونی‌ها در حوزه اشتغال و بستر رونق اقتصادی نقش به سزایی دارند، لذا آموزش می‌تواند در فعالیت متناسب تعاونی‌ها و عملکرد مطلوب آن نقش بسزایی داشته باشد.

به گزارش فارس در انتهای این جلسه از  ۲۵ تعاونی برتر استان گیلان  تجلیل شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار