کد خبر : 85067
تاریخ انتشار : پنجشنبه 1 دی 1401- 03: 19

راهداری در تمامی حوزه‌های عملکردی رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارد

راهداری در تمامی حوزه‌های عملکردی رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی دارد

مدیرکل دفتر نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: عملکرد این سازمان در سال جاری نسبت به پارسال در تمام بخش ها ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دارد.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایرنا، فیروز قیاسی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از دست اندرکاران راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در رشت، افزایش عوارض حمل کالای جاده ای از چهار به ۹ درصد را از عوامل فزونی عملکرد سازمان راهداری عنوان کرد و افزود: این افزایش عوارض به حوزه راهداری برگشته است که رانندگان نتیجه کار را می بینند.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید خود و همه امور را به دولت و اعتبارات دولتی متکی کنیم، اظهار کرد: اگر افزایش عوارض حمل کالای جاده ای از چهار به ۹ درصد اتفاق نمی‌افتاد با شرایط بحرانی در حوزه اعتبارات مواجه می شدیم.

 

قیاسی در ادامه با اشاره به پرداخت سهم ۲ درصدی معادن برای نگهداری جاده‌ها خاطر نشان کرد: سالانه حدود ۵۰۰ میلیون تن بار در کشور جابه جا می شود که ۵۰ میلیون تن آن مربوط به معادن است که در خرابی جاده ها موثر هستند.

 

وی با اشاره به نامگذاری روز ۲۶ آذر به عنوان روز ملی حمل و نقل با قدردانی از تلاش‌های دست اندرکاران این حوزه اظهار کرد: صنعت حمل و نقل از سرمایه های کشور است که بر همه حوزه ها و اقتصاد کشور جایگاه مهم و محوری دارد.

 

مدیرکل دفتر نگهداری راههای فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با اشاره به تلاش های رانندگان در جابجایی زائران اربعین امسال اظهار کرد: در طول ۲۰ روز ۳.۵ میلیون نفر از زائران اربعین حسینی جابجا شدند ضمن اینکه کمترین دغدغه را در زمینه بر زمین ماندن مردم و تاخیرها داشتیم.

 

وی همچنین ضمن تبریک اول دیماه به عنوان روز راهداری با قدردانی از تلاش‌های این قشر بیان کرد: زمانی می توانیم راهداران را درک کنیم که در سرمای زمستان جاده ها و شاهد و برف و بورانی که آنها خدمات رسانی می کنند، باشیم. کار آنان بسیار سخت است و قدردان این تلاشهای صادقانه هستیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه گیلان دغدغه خاص خود را در زمینه راهداری و حمل و نقل دارد، اضافه کرد: تردد و شرایط آب و هوایی موجب خرابی جاده ها می شود که هر ۲ مورد در این استان حاکم است.

 

ناوگان حمل و نقل جاده ای گیلان را نوسازی می کنیم

 

استاندار گیلان نیز در این مراسم با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده ای استان گفت: با کمک هم تلاش می کنیم تا ماشین آلات حمل و نقل جاده ای در این استان نوسازی شود، در این ارتباط با منطقه آزاد انزلی نیز رایزنی‌هایی می کنیم.

 

اسدالله عباسی شناسایی نقاط حادثه خیز گیلان را یکی دیگر از برنامه ها عنوان کرد و افزود: برخی از نقاط حادثه خیز جاده های استان شناسایی شده و این کار ادامه خواهد یافت، در دولت سیزدهم اعتبارات خوبی در این بخش گذاشتیم.

 

وی با اشاره به اول دیماه به عنوان روز راهدار ضمن قدردانی از این تلاشها و خدمات فعالان این عرصه اظهار کرد: راهداران در شرایط سختی در طول راه ها، گردنه ها و مناطق صعب العبور حضور دارند و قدردان این زحمات هستیم.

 

نماینده عالی دولت همچنین به تلاش‌های رانندگان در حوزه حمل و نقل بار و مسافر اشاره و خاطر نشان کرد: تعدادی از رانندگان بنا به ضرورت در گیلان به صورت شرکتی فعالیت دارند که راه هایی را برای رفع دغدغه آنان پیدا خواهیم کرد.

 

در پایان این مراسم جمعی از راهداران گیلان تجلیل شدند، ۲۶ آذر تا اول دی هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نام گرفته است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار