کد خبر : 102189
تاریخ انتشار : جمعه 8 دی 1402- 51: 23

فرمانده اسبق سپاه قدس گیلان:

رغبت درونی مردم گیلان در حمایت از ولایت، منجر به حرکت تاریخی ۸دی شد/ اختلاس‌ها و خیانت نشات گرفته از نفوذی هاست

رغبت درونی مردم گیلان در حمایت از ولایت، منجر به حرکت تاریخی ۸دی شد/ اختلاس‌ها و خیانت نشات گرفته از نفوذی هاست

فرمانده اسبق سپاه قدس گیلان گفت: گیلانیان شجاع و ولایت‌‌مدار با خلق حماسه هشتم دی یاد میرزا کوچک خان جنگلی را زنده کردند.

به گزارش گیلانستان، سردار هامون محمدی، فرمانده اسبق سپاه قدس گیلان در مراسم بزرگداشت یوم الله هشتم دی در مصلی امام خمینی (رحمت الله علیه) شهر رشت با بیان اینکه یوم الله هشتم و نهم دی در تاریخ ایران و انقلاب اسلامی ثبت شده است، اظهار کرد: همواره در انقلاب های الهی، نفاق به عنوان همزاد این انقلاب ها متولد می شود و نمونه های آن را در انقلاب حضرت ابراهیم و انقلاب حضرت موسی و انقلاب نبی مکرم اسلام(ص) شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه شیطان در پیشگاه الهی سوگند خورده که بندگان خدا را منحرف کند، افزود: نفاق همواره موجب انحراف از مسیر الهی شده و انسان هایی که فریب شیطان را خورده اند و از مسیر الهی خارج شده اند، در جریان نفاق قرار می گیرند که در طول تاریخ وجود داشته است.

این رزمنده دفاع مقدس و جبهه مقاومت، انقلاب اسلامی ایران را از این امر مستثنی ندانست و عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران از روز اول مورد هجمه های دشمنان آشکار و منافقین قرار گرفت؛ دشمن آشکار به خاطر قطع منافع خود در این کشور به تقابل با انقلاب پرداخت؛ شاه به بهانه ورود تمدن به کشور، امتیازات زیادی به بیگانگان داده بود و ۵۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران زندگی می کردند و علاوه بر دریافت حقوق بابت ریخت و پاش های خود در کشور ما، حق توحش دریافت می کردند.

محمدی ادامه داد: انقلاب اسلامی دست کسانی را قطع کرد که بدون هزینه وارد کشور شده بودند و منابع کشور را غارت می کردند؛ در واقع اراده امام خمینی(ره) و ملت ایران موجب شد بیگانگان به راحتی نفت ما را نبرند و منابع ما را غارت نکنند.

وی با اشاره تداوم این تقابل در طول بیش از چهار دهه گذشته، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران از روز اول با وزنه سنگین توطئه مواجه بود و لذا فرصت نکرد فارغ از این توطئه ها به مردم خدمت کند، اما علی رغم میل باطنی استکبار جهانی و دشمنان انقلاب و منافقین، توانسته ایم به دستاوردهای عظیم برسیم و اکنون دنیا با حیرت به پیشرفت های کشور نگاه می کند.

فرمانده اسبق سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی به توفیقات زیادی در زمینه نظامی و دفاعی رسیدیم، تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس اتفاقات بسیار بزرگی در کشور ما رخ داد و انسان های برجسته ای را معرفی کرد که اکنون الگوی ما برای ادامه مسیر انقلاب هستند. در واقع شهدای عزیز با فدا کردن بزرگترین سرمایه شان یعنی زندگی خود راه درست را به ما نشان دادند و درس وفاداری نسبت به دین و انقلاب و ولایت را به ما آموختند.

وی از جنگ تحمیلی به عنوان جنگ جهانی علیه ایران اسلامی یاد کرد و متذکر شد: اگرچه استکبار جنگ را بر ملت ایران تحمیل کرد، اما به نتیجه مد نظر نرسید؛ صدام که قافیه را باخته بود، به کویت حمله کرد و نشان داد که حد جنون برای انسان های قاتل و جانی تا کجاست؛ این در حالی است که استکبار از این شکست درس عبرت نگرفت و به تقابل خود با ایران در دیگر عرصه ها ادامه داد. در دوران دفاع مقدس با یک اجماع جهانی مواجه بودیم و بیش از ۷۰ کشور به صورت مستقیم و غیر مستقیم وارد این هجمه علیه ایران شدند که بالاتر از جنگ جهانی دوم بود.

محمدی، با بیان اینکه استکبار جهانی با شکست در جنگ هشت ساله دریافت که نمی تواند به طور مستقیم در مقابل انقلاب اسلامی بایستد، گفت: دشمنان دریافتند که توان نابود کردن انقلاب را ندارند و لذا شعار نابودی را به شعار انزوا تبدیل کردند و پروژه نفوذ و مهره چینی را در دستور کار قرار دادند که نتیجه آن اسلام التقاطی و افکار منحرف بود؛ همان چیزی که امام(ره) از روز اول با آن مقابله کرد.

این رزمنده دفاع مقدس و جبهه مقاومت، گروهک های فرقان و منافقین را از خروجی های این اسلام انحرافی التقاطی دانست که دائما با نظام اسلامی در تقابل بودند و بیان کرد: بعد از جنگ فرقه دیگری به نام تکنوکرات ها وارد عرصه نبرد با نظام شدند؛ البته این نبرد و تقابل آشکار نبود، بلکه ریشه های اعتقادی مردم را مورد حمله قرار می داد؛ در واقع تکنوکرات ها فن سالاری و تخصص سالاری را تبلیغ می کردند و کاری به تعهد نداشتند.

وی ریشه های تفکر تکنوکراتی را مربوط به قبل از انقلاب دانست که بعد از انقلاب نیز دنبال شد و خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از جنگ، تکنوکرات ها در راس امور قرار گرفتند؛ جوانانی که به جنگ رفته بودند و از جان و جوانی شان برای کشور و انقلاب هزینه کردند بودند، حالا با کسانی مواجه بودند که بویی از انقلاب و انقلابی گری نبرده بودند و میانه ای با انقلاب نداشتند. انقلابیون با جان و مال و آبرو از انقلاب دفاع کرده بودند، اما کسانی که زمام امور را در دست داشتند، نه تنها از این خاصیت برخوردار نبودند، بلکه شروع کردند به تغییر دادن ذائقه سیاسی و اعتقادی مردم.

محمدی با اشاره به طرح شائبه های متعدد از سوی مسئولان تکنوکرات و ایجاد شکاف های جدید بین مردم و نظام به ویژه در موضوعات سیاسی، تصریح کرد: اوج این شکاف را در انتخابات ریاست جمهوری مشاهده کردیم؛ در واقع افرادی که طعم قدرت را در دوران اصلاحات چشیده بودند، می دانستند که اگر دوباره در راس قدرت قرار بگیرند می توانند انحراف بیشتری را در نظام ایجاد و انقلاب را به نفع خودشان مصادره کنند، اما نمی توانستند باور کنند که مردم ایران به این مسیر راغب نیستند و می خواهند به راه اصلی انقلاب که توسط امام و رهبری تعیین شده برگردند.

وی با بیان اینکه ملت ایران در انتخابات سال ۸۸ به ندای رهبر انقلاب گوش فرا دادند و با رای خود یک «نه» بزرگ به این مسیر خطا گفتند، ادامه داد: برخی از افراد دنبال چیز دیگری بودند و لذا از همه ترفندها استفاده کردند و حتی انقلاب مخملی را به راه انداختند؛ در واقع این توطئه از سال ۷۸ آغاز شده بود و قرار بود در سال ۸۸ به نتیجه برسد.

فرمانده اسبق سپاه قدس گیلان با اشاره به ادعای تقلب در انتخابات سال ۸۸ با وجود اختلاف رای ۱۱ میلیونی دو کاندیداها، خاطرنشان کرد: همه می دانستند که ادعای تقلب در انتخابات یک دروغ بزرگ است، اما این دروغ را تکرار کردند. در جریان فوت مرحوم «مهسا امینی» نیز شاهد تکرار یک دروغ بودیم؛ این در حالی است که تکرار دروغ موجب باور آن دروغ می شود.

وی با بیان اینکه در جریان فتنه ۸۸ بسیاری از افراد که ادعای بصیرت داشتند نیز از مسیر انقلاب و ولایت خارج شدند و خط لجاجت را دنبال کردند، افزود: در ۲۵ خردادماه سال ۸۸ شاهد به میدان آمدن طرفداران دو کاندیدا بودیم که پس از آن، حقیقت برای خیلی ها روشن شد و پس از پذیرش واقعیت، از جریان دروغ و فتنه پراکنده شدند، اما عده ای همچنان به خاطر قدرت طلبی بر دروغ تقلب تاکید و هشت ماه تمام کشور را درگیر اتفاقات ناخوشایندی کردند که شایسته ملت ایران نبود و امید مرده دشمن را زنده کرد؛ به فرموده رهبر معظم انقلاب، بزرگترین گناه معاندین در جریان فتنه ۸۸، امیدوار کردن دشمن برای ماندن در صحنه تقابل با نظام اسلامی بود.

محمدی تاکید کرد: اغتشاشگران دست به کارهایی زدند که انقلاب دچار مخاطره شد، زیرا به هر بهانه و مناسبتی به میدان می آمدند و دائما درگیری ایجاد می کردند؛ البته نسخه های پیچیده شده دشمن برای نظام اسلامی جواب نداد، زیرا مبنای نظام ما دینی و اعتقادی است و مردم پای اعتقادات خود خواهند ماند؛ البته در همه جنگ ها از جمله جنگ نرم شاهد تلفاتی نیز هستیم.

وی اوج رذالت و خباثت جریان فتنه را در محرم سال ۸۸ دانست و بیان کرد: همانگونه که صدام پس از شکست به جنون رسید، آغازگران فتنه نیز پس از اینکه خود را بازنده و ملت ایران را برنده یافتند، دست به اقدامی بی سابقه زدند و با حمله به تکایا و خیمه های امام حسین(ع) در روز عاشورا، مسجدسوزی و قرآن سوزی به راه انداختند.

این رزمنده دفاع مقدس و جبهه مقاومت، ۸ دی را نتیجه بصیرت و بیداری مردمی دانست که به صحنه آمدند و در مقابل فتنه ایستادند و گفت: گیلانیان شجاع و ولایت‌‌مدار با خلق حماسه هشتم دی یاد میرزا کوچک خان جنگلی را زنده کردند، زیرا زمانی که کشور در خواب بود و کسی شهامت ایستادن در مقابل قوای روس و انگلیس را نداشت، میرزا یک تنه در مقابل دشمن ایستادگی کرد و جانش را گذاشت.

وی با اشاره به تعبیر شهید ناظری، کسی که حکمرانی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران را بر آب های گرم دنیا ثابت کرد، درباره مردم گیلان و سردار جنگل، یادآور شد: شهید ناظری عامل کینه شاه و ایادی اش نسبت به مردم گیلان را به خاطر شکستن هیمنه انگلیس به دست گیلانی ها در دوران میرزا کوچک خان می دانست. در واقع مردم گیلان سابقه طولانی و عمیق در ولایتمداری دارند و برای نخستین بار ولایت اهل بیت(ع) را پذیرفتند و حکومت آل بویه را تشکیل دادند.

محمدی ۸ دی و ۹ دی را حرکت انقلابی خاص و ویژه ملت ایران دانست و اظهار کرد: حماسه ۸ دی مردم گیلان و ۹ دی ملت ایران از ویژگی مردمی بودن برخوردار است، زیرا اصرار و رغبت درونی مردم در حمایت از ولایت با وجود جولان اغتشاشگران در خیابان ها، منجر به این حرکت تاریخی شد.

وی با بیان اینکه ملت ایران با خواست خودشان وارد صحنه شدند و خط بطلان بر فتنه کشیدند، عنوان کرد: رهبر انقلاب حماسه ۸ دی را نشان دهنده بصیرت مردم رشت دانستند که یک روز زودتر به صحنه آمدند.

فرمانده اسبق سپاه قدس گیلان ۸ دی را همزاد ۹ دی دانست که برای مردم گیلان ثبت شده و بیان کرد: نفوذ وجود دارد و معتقدیم که همه اختلاس ها و ناکارآمدی ها و خیانت ها نشات گرفته از نفوذی هاست.

وی یکی از مصادیق خیانت را در پذیرش مسئولیت هایی دانست که توان انجام آن خدمت در فرد وجود ندارد و تصریح کرد: مسئولیت فقط گزارش کار نیست و خروجی خدمت با میزان رضایتمندی مردم از یک مسئول سنجیده می شود.

محمدی با بیان اینکه فرماندهان دوران دفاع مقدس از پذیرش مسئولیت فرار می کردند، گفت: قطعا نفوذی ها با برخورد انقلابی ملت مواجه خواهند شد و لذا از مسئولان می خواهیم خدمت خالصانه به مردم را در دستور کار قرار دهند و سیره و منش شهدا را الگو و سرلوحه خویش قرار دهند.

این رزمنده دفاع مقدس و جبهه مقاومت، نحوه شهادت سید رضی موسوی و اقامه نماز بر پیکرش توسط رهبر انقلاب را نشانه عملکرد انقلابی و خالصانه ایشان در راه انقلاب و کشور و ملت دانست و خاطرنشان کرد: مردم از مسئولان خدمتگزار تجلیل خواهند کرد.

وی از مردم آگاه و بصیر و ولایتمدار خواست هر دروغی را باور و تکرار نکنند و حتما به خبرهای مستند و درست و دلسوزانه توجه داشته باشند و متذکر شد: این انقلاب با ارائه الهی پیش می رود و دشمنان با همه مطامعشان قادر نخواهند بود خللی در مسیر انقلاب ایجاد کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار