کد خبر : 75456
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 بهمن 1400- 55: 6

زنگ خطر جدی کرونا در گیلان/از مسؤولان هشدار از مردم انکار!

زنگ خطر جدی کرونا در گیلان/از مسؤولان هشدار از مردم انکار!

روند رو به افزایش ابتلا و بستری بیماران کرونا، زنگ خطر جدی همه گیری این ویروس در موج ششم را در گیلان به صدا در آورده اما علی رغم هشدارهای مکرر مسؤولان، بسیاری از مردم و شهروندان اوج گیری دوباره آن را انکار می کنند.

به گزارش گیلانستان، ویروس کرونا دو سالی هست که در کشور و استان گیلان شایع شده و سرایت و همه گیری این ویروس پیوسته با فراز و نشیب‌هایی همراه بوده است.

تاکنون بیماری کووید ۱۹ در کشور و از قضا در استان گیلان، پنج پیک را پشت سر گذاشته و شمار، رو به فزونی این بیماری در استان نشان می‌دهد پیک ششم نیز در راه است.

از بهمن سال ۹۸ تاکنون، حدود ۸۵ هزار نفر در استان گیلان به دلیل ابتلا به بیماری کرونا بستری شده‌اند و هم اکنون نیز ۲۶۲ بیمار روی تخت‌های درمانی استان بستری هستند و امیدوارند بتوانند از این بیماری جان سالم به دربرند.

طبق گزارشی که دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارائه کرده امروز ۶۷ بیمار جدید در استان شناسایی و بستری شدند. از بین کل بیماران بستری در گیلان ۳۳ تن در بخش های ICU بستری شده‌اند و گفته می‌شود حال ۱۰ نفر نیز وخیم است.

آمارهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان نشان می‌دهد روند ابتلا و بستری بیماران در مراکز درمانی استان روز به روز در حال افزایش هستند و این مسئله موئید آن است که علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تزریق واکسن به ویژه نوبت سوم آن توسط مردم باید جدی گرفته شود.

به گفته دکتر ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۹۵ درصد مردم استان نوبت اول واکسن کرونا، ۸۹ درصد نوبت دوم و تنها ۲۹ درصد نوبت سوم و یا یادآور را تزریق کرده‌اند.

دبیر ستاد کرونا گیلان معتقد است نوبت سوم یا دوز یادآور تاثیر بسزایی در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر ویروس کرونا دارد و لازم است مردم هرچه سریعتر نسبت به تکمیل چرخه واکسیناسیون و ایمنی نسبی در برابر این ویروس اقدام کنند.

چالش کرونا علیرغم گذشت حدود دو سال همچنان اولویت نخست دولت و ملت است.

دکتر اسدالله عباسی، استاندار گیلان گفته است جهت جلوگیری از آزادی نگاری در جامعه تیم‌های نظارتی باید جدی‌تر عمل کنند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان استفاده اصولی از ماسک در همه محیط‌ها را الزامی خوانده و تاکید کرده که ادارات و نهادها از ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک و حداقل دو نوبت واکسینه نشده، خودداری کنند.

در کنار همه‌گیری سویه‌های نخستین ویروس کرونا، شتاب در سرایت امیکرون ویروس کرونا نیز این روزها به چالش دیگر دولت و مردم تبدیل شده است.

به وضوح درگیری مردم به جهش امیکرون ویروس کرونا در استان گیلان دیده می‌شود اما نکته تاسف برانگیز این است که بسیاری همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند و همچنان سهل انگارانه رفتار می‌کنند.

بسیاری از شهرهای کشور به ویژه در استان گیلان از وضعیت آبی که طی هفته‌های اخیر داشته در حال تبدیل شدن به شهرهای زرد، نارنجی و قرمز هستند و این موضوع می‌طلبد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار جدی گرفتن نوبت‌های واکسیناسیون بار دیگر به جریان زندگی مردم گره بخورد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار