کد خبر : 105475
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 فروردین 1403- 07: 21

ساماندهی جمع آوری فاضلاب استانهای شمالی و جنوبی کشور اولویت است

ساماندهی جمع آوری فاضلاب استانهای شمالی و جنوبی کشور اولویت است

رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ساماندهی سیستم جمع آوری فاضلاب استان‌های شمالی و جنوبی کشور در دستور کار و جزو اولویت‌های اصلی دولت است.

به گزارش گیلانستان، محمد ابراهیم نیا در حاشیه نشست بررسی پروژه بزرگ زیست محیطی شبکه جمع آوری فاضلاب شهر مرزی آستارا در جمع خبرنگاران افزود: از اولویت‌های بسیار مهم ما در کشور جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب است و استان‌های شمالی شامل گیلان، مازندران و گلستان و نیز خوزستان در جنوب کشور جزو اولویت‌های نخست دولت هستند.

 

ابراهیم‌نیا با تاکید بر اینکه در برخی از این استان‌ها بحث فاضلاب مخاطرات زیادی را برای مردم ایجاد کرده‌ است، ادامه داد: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همواره تاکید دارد شهرهای ساحلی و جنوبی با اولویت بالا در تامین منابع مالی طرح‌های فاضلاب شهری قرار گیرند.

 

رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: در طول برنامه هفتم توسعه بر آنیم تا استان‌های شمالی و جنوبی را در زمینه ساماندهی فاضلاب به سطح مناسبی از برخورداری برسانیم.

 

ابراهیم‌نیا افزود: در طرح فاضلاب شهر آستارا مناقصه را در دستور کار داریم تا هرچه سریعتر تعیین تکلیف و نخستین شبکه جمع آوری فاضلاب این شهر نیز شروع شود.

 

وی با بیان اینکه ساماندهی شبکه فاضلاب شهر آستارا یک ضرورت است، اظهار کرد: موضوع ساماندهی فاضلاب این شهر گردشگرپذیر جزو دغدغه‌های مردم منطقه است و معضل اجتماعی و زیستی برای مردم ایجاد کرده که با توجه به بودجه و اختصاص اعتبار با اولویت بندی انجام خواهد شد.

 

این مسئول در سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه پیشرفت خوبی در زمینه ساماندهی فاضلاب شهری آستارا وجود دارد و نیاز است شهرداری آستارا، آب و فاضلاب استان گیلان و همچنین ارگان‌های مختلف مرتبط در این شهر پ در این زمینه با هم هماهنگ باشند، گفت: پروژه زیست محیطی طرح فاضلاب شهری آستارا به حجم بالایی از سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

 

وی به اجرای طرح‌های مهم جمع آوری فاضلاب شهرهای رشت، انزلی، لاهیجان و همچنین تالش اشاره کرد و گفت: برای انجام این طرح ها نیاز به حجم عظیمی از سرمایه‌گذاری و اعتبار داریم و انجام خواهند شد.

 

رئیس امور آب، کشاورزی و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه استان گیلان از استان‌های پربارش کشور است، گفت: سد لاستیکی آستارا به روش بتنی – غلتکی در حال احداث است و پیشرفت مناسبی دارد.

 

وی از مدیرعامل آب منطقه ای استان خواست تا هرچه سریع‌تر برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اتمام و آبگیری این سد انجام دهند.

 

ابراهیم نیا با اشاره به اینکه رودخانه بهارستان منبع اول تامین آب شرب مردم آستارا است، افزود: کار بسیار ارزشمندی در تصفیه‌ خانه آب بهارستان در حال انجام است و فیلترهای قدیمی تصفیه خانه نیز تعویض خواهند شد که به لحاظ کیفیت و حجم آب دهی بسیار خوب و مثمر ثمر خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه آینده آب شرب آستارا را از رودخانه‌های فصلی و دائمی تامین خواهیم کرد، اظهار کرد: شهر آستارا گردشگر پذیر است و تامین آب شرب آن برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در این رابطه اعتبار مناسبی پیش بینی خواهد شد تا در دراز مدت شرایط آب شرب آستارا هم به لحاظ فشار و هم کیفیت افزایش یافته و در طول برنامه هفتم آن را اجرا خواهیم کرد.

 

شهرستان بندری آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت همجوار با استان اردبیل و جمهوری آذربایجان است؛ این شهرستان سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار