کد خبر : 78742
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 خرداد 1401- 50: 15

ضرب‌الاجل ۳ ماهه معاون قضایی دادستان کشور جهت لایروبی بندرآستارا

ضرب‌الاجل ۳ ماهه معاون قضایی دادستان کشور جهت لایروبی بندرآستارا

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه بندرآستارا طرحی ملی است و در توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای حوزه قفقاز و CIS نقش تعیین کننده‌ای دارد، گفت: در پی بازدید از این بندر، ضرب‌الاجل سه ماهه‌ای برای لایروبی کامل آن با هدف ورود کشتی‌هایی با ظرفیت بارگیری بالا و توسعه اقتصادی تعیین شده است.

به گزارش گیلانستان، سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان گیلان امروز به همراه سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور و رییس دبیرخانه اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه از بندر آستارا بازدید کرد.
معاون قضایی دادستان کل کشور و رییس دبیرخانه اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در این سفر با انتقاد ازعدم تکمیل لایروبی بندر آستارا و تحویل آن به بخش خصوصی اظهار کرد: این بندر باید به عمق ۶ متر جهت ورود کشتی‌های با ظرفیت بارگیری بالا توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان لایروبی شود تا امکان پهلوگیری کشتی‌ها با ظرفیت کامل در آن فراهم گردد.
به گفته سعید عمرانی با بیان اینکه بندر آستارا طرحی ملی است و در توسعه مراودات اقتصادی با کشورهای حوزه قفقاز و CIS نقش تعیین کننده‌ای دارد، گفت: افتتاح بندر آستارا فرصتی طلایی برای استان‌های گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی است.
وی با بیان اینکه در پی بازدید از بندر آستارا، ضرب الاجل سه ماهه‌ای برای لایروبی کامل این بندر با هدف ورود کشتی‌هایی با ظرفیت بارگیری بالا و توسعه اقتصادی بندر آستارا تعیین شده، تصریح کرد: سه ماه دیگر برای پیگیری دستورات و مصوبات امروز به آستارا خواهیم آمد و قطعا باید تمامی موازین قانونی و مصوبات تعیین شده به درستی رعایت و اجرا شود.
دادستان گیلان نیز با اشاره به بازدیدهای مکرر رئیس کل دادگستری استان گیلان از بندر آستارا و پیگیری برخی مشکلات و موانع این بندر اظهار کرد: به دلیل اینکه برخی موضوعات و مسائل این بندر نیاز به پیگیری ملی دارد امروز به همراه معاون قضایی دادستان کل کشور مجددا از این بندر بازدید شد.
سید مهدی فلاح میری با بیان اینکه با گذشت ۱۳ سال از امضای قرارداد لایروبی این بندر، هنوز شرکت مربوطه به تمامی تعهدات خود عمل نکرده و در انجام وظایف تعلل شده است، گفت: مهلت سه ماهه‌ای جهت تکمیل و بهره برداری بندر آستارا داده شده و امیدواریم که به زودی شاهد اجرای کامل تعهدات شرکت باشیم و مردم بتوانند از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره‌مند شوند.
به گزارش فارس، معاون قضایی دادستان کل کشور از یکی از واحدهای تولیدی کپسول‌های اکسیژن و آتش نشانی در شهرک صنعتی سفید رود و هم چنین شرکت صنایع پوشش بازدید کرد و در جریان حمایت‌های قضایی صورت گرفته در راستای رفع موانع و احیای واحدهای تولیدی قرار گرفت.
انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار