کد خبر : 63840
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 اسفند 1399- 00: 12

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان:

ضرورت تقویت زیرساخت های فرهنگی ایثار/ قوانین حوزه ایثار بازنگری شود

ضرورت تقویت زیرساخت های فرهنگی ایثار/ قوانین حوزه ایثار بازنگری شود

پاکاری موضوع ایثار و شهادت را یک امر ملی دانست و خواستار بازنگری و بروزرسانی قوانین و مقررات حوزه ایثارگران شد.

به گزارش گیلانستان، «عبدالله پاکاری» با گرامیداشت روز ۲۲ اسفند که به نام روز شهدا نامگذاری شده است، گفت: موضوع ایثار و شهادت یک امر ملی است و همه اصناف، اقشار و آحاد جامعه نسبت به ترویج این فرهنگ سهیم هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه ویژه  برنامه های روز بزرگداشت شهدا در قالب طرح «ایثار ادامه دارد…» با محوریت ایثار اجتماعی برگزار می شود افزود: فقط ۲۲ اسفند روز شهدا نیست، بلکه همه روزها به شهدا تعلق دارد.
*بازنگری در عملکرد ما نسبت به سیره و سبک شهدا

وی با تاکید بر اینکه اگر لحظه لحظه عمر خود را نیز به شهدا فکر کنیم باز هم دین خودمان را به آنان و خانواده هایشان ادا نکرده ایم اظهار کرد: روز بزرگداشت شهدا فرصتی برای زنده نگه داشتن یاد، نام و خاطره شهدا، حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت و بازنگری در عملکرد ما نسبت به سیره و سبک زندگی شهدا است.
پاکاری شیوع بیماری کرونا و رعایت بیشتر مسائل بهداشتی را دلیلی بر غیر میدانی بودن برنامه های روز شهدا عنوان کرد و ادامه داد: امسال بیشتر برنامه های بزرگداشت به صورت مجازی و تلویزیونی برگزار می شود از این رو باید با کمک مردم به ویژه ایثارگران برنامه های شایسته تری برای مقام شهدا اجرا کنیم.

*قوانین و مقررات حوزه ایثار بازنگری شود

وی خواستار بازنگری و بروزرسانی قوانین و مقررات حوزه ایثارگران شد و اظهار کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا نه تنها محدودیتی در برنامه های فرهنگی بنیاد استان ایجاد نشد بلکه شاهد نفوذ و اثرگذاری بیشتر این برنامه ها در جامعه بودیم.
پاکاری در ادامه با اشاره به گردشگر پذیر بودن استان گیلان، تصریح کرد: به واسطه شرایط اقلیمی با فرسودگی یادمان های شهدا به ویژه در ورودی شهرها مواجه هستیم که در این راستا با جلب مشارکت دستگاه ها، مرمت و بازسازی صورت می گیرد تا برای مسافران زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم کنیم.

* بنیاد شهید مسئولیت صیانت از جامعه هدف خود را دارد

وی همچنین به ماموریت های سازمانی بنیاد شهید در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی اشاره و اظهار کرد: بنیاد شهید مسئولیت صیانت از جامعه هدف خودش را بر عهده دارد و لذا در استان گیلان باید جامعه هدف ۱۲۰ هزار نفری را تحت پوشش قرار دهیم.
پاکاری با بیان اینکه در مواقع بحرانی فرهنگ ایثار و فداکاری و از خود گذشتگی کمک کار و گره گشای جامعه خواهد بود بر تقویت زیرساخت های فرهنگی ایثار تاکید کرد و ادامه داد: ایثار به معنی مقدم دانستن منافع دیگران بر منافع خود است.

*آسیب درمان و افزایش سن از مشکلات جامعه هدف بنیاد
وی با اشاره به اینکه امروزه جامعه هدف بنیاد با ۲ آسیب درمان و افزایش سن مواجه است و لذا برنامه ریزی ها در این زمینه صورت می گیرد گفت: واگذاری زمین های مسکونی به هزار و۵۰۰ نفر از ایثارگران گیلان تا پایان دولت انجام می شود و در حال حاضر ۱۰۴ قطعه زمین قطعی شده و برای ۳۶۱ نفر نیز واگذاری داشتیم.
پاکاری از مشخص شدن بیش از ۸۰۰ مورد زمین دیگر خبر داد و افزود: با همکاری سپاه قدس گیلان مناسب سازی اراضی حاشیه مسکن مهر رشت در حوزه زیرساخت جهت واگذاری به ایثارگران صورت می گیرد.
وی اذعان کرد: واگذاری زمین مطابق دستور استاندار و با همکاری راه و شهرسازی استان به ۲۴ نفر از جانبازان بالای ۷۰ درصد واجد شرایط استان انجام شده و براساس برنامه ریزی ها تا پایان سال، ۵۰۰ مورد واگذاری زمین برای مسکن ایثارگران محقق می شود.

پاکاری با بیان اینکه برای ۲۱۰ نفر فرصت شغلی در قالب تفاهم نامه ایجاد کرده ایم، از ایجاد ۸۰۰ مورد اشتغال برای جامعه هدف بنیاد طی سال جاری خبر داد و گفت: از محل تفاهم نامه اشتغال ایثارگران، تا پایان سال برای ۳۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهیم کرد.

*نماهنگ شهید علی انصاری درحال ساخت است

وی جامعه امروز را بیش از هر زمان دیگری نیازمند به فرهنگ غنی ایثار و شهادت دانست و ضمن قدردانی از حمایت های استاندار گیلان برای تولید نماهنگ شهید «علی انصاری» تنها استاندار شهید کشور گفت: این نماهنگ که جنبه ملی دارد در مرحله فیلم برداری است.

پاکاری ۳۰ درصد از شهدای گیلانی را دارای وصیت نامه دانست و گفت: جلد دوم کتاب «وصیت نامه کامل شهدا» که یکصد وصیت نامه شهدا را شامل می شود به ترتیب حروف الفبا و به صورت کامل همراه با تصویر و متن ویرایش شده در هر جلد از این کتاب وجود دارد و در مجموع ۲۳ جلد است چند روز گذشته در رشت رونمایی شد.

وی همچنین از برگزاری کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و یادآور شد: کمیته های برگزاری کنگره را از هم اکنون فعال کرده ایم.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار