کد خبر : 78206
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 اردیبهشت 1401- 57: 14

مدیر کل بنیاد شهید گیلان؛

۹۸ درصد از گلزارهای شهدای گیلان بازسازی و ترمیم شد

۹۸ درصد از گلزارهای شهدای گیلان بازسازی و ترمیم شد

داوطلب با بیان‌اینکه استان گیلان دارای یک‌هزار و ۲۱ گلزار شهید است، گفت: در مرحله اول بازسازی گلزارهای شهدای گیلان، ۹۸ درصد مزارها بازسازی و ترمیم شد.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا داوطلب در جمع خبرنگاران آستارا اظهارکرد: در مرحله اول بازسازی گلزارهای شهدای گیلان، ۹۸ درصد مزارها بازسازی و ترمیم شد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان با بیان‌اینکه این استان دارای یک‌هزار و ۲۱ گلزار شهید است، افزود: با توجه به وضعیت اقلیمی گیلان و رطوبت زیادی که در استان وجود دارد بعد از گذشت چندین سال طبیعی است باز مزارهای شهدا دچار فرسایش و آسیب‌پذیری قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این وضعیت بعضی از گلزارهای شهدا نیاز مجدد بهسازی و ترمیم دارند، تصریح‌کرد: بهسازی و ترمیم مزارهای شهدا با اختصاص بودجه به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و با کمک‌های سازمان برنامه و بودجه، استاندار و معاون امور عمرانی استانداری را در برنامه داریم.

داوطلب با بیان‌اینکه تصمیم‌گیری در خصوص بازسازی و ترمیم مرازهای شهدا در قالب کارگروه بهسازی و تکمیل گلزارهای شهدا انجام می‌شود، گفت: مزارهای شهدایی که بیشترین آسیب را دیده‌اند در این کارگروه بررسی شده و بهسازی و ترمیم آنها انجام می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان به اجرای اردوی تفریحی و آموزشی برای خانواده‌های جانبازان و ایثارگران اشاره کرد و افزود: این اردو در بندر آستارا اجرا شد.

وی تصریح‌کرد: در قالب این اردو همچنین در خصوص ایمنی، سلامت و رعایت موارد بهداشتی و نگهداری از جانبازان و ایثارگران به همسران و خانواده‌های آنان آموزش داده شد.

داوطلب، اقتدار و امنیت کنونی کشور را مدیون و مرهون خون پاک شهدا و رشادت‌های جانبازان و ایثارگران دانست و خاطرنشان‌کرد: یکی از اهداف برگزاری اردوی تفریحی و آموزشی، تکریم و تجلیل از همسران و خانواده‌های جانبازان و ایثارگران و ایجاد روحیه نشاط، سرزندگی و شادابی برای آنان است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان افزود: برگزاری اردوهای تفریحی و آموزشی برای خانواده‌های جانبازان و ایثارگران تا پایان سال استمرار دارد.

داوطلب با بیان‌اینکه استان گیلان دارای ۸ هزار شهید، ۲۲ هزار جانباز و حدود ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده سرافراز است، گفت: جامعه هدف اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، ۱۰۰ هزار نفر است.

 

پایان پیام/ شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار