کد خبر : 76327
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400- 44: 19

در نامه سرگشاده مجمع مطالبه گران گیلان به اعضای شورای شهر رشت مطرح شد:

عدم مدیریت بلندمدت علت عصبانیت شهروند رشت

عدم مدیریت بلندمدت علت عصبانیت شهروند رشت

.

به گزارش گیلانستان، مجمع مطالبه گران استان گیلان در نامه‌ای سرگشاده نوشت:

بسمه تعالی

شورای محترم شهر رشت
سلام علیکم؛

شهر رشت در طی سالیان اخیر دچار بی ثباتی و تعویض پی در پی شهردار بوده که از نظر مدیریتی غیرقابل پذیرش و نشان‌دهنده عدم دید مدیریت استراتژیک و بلندمدت است.

تحقیقاً مدیریت شهری نیازمند ثبات و پایداری است چون مشخصا شهرداری یک سازمان خدماتی محسوب می‌شود.

ارائه خدمات بروز نیازمند ذائقه‌سازی و فرهنگ‌سازی است و از آن‌جایی که این امور جزو اموری است که نیازمند کار طولانی مدت و مستمر می باشد به همین دلیل مدیریت‌های کوتاه مدت به هیچ عنوان نمی‌توانند آن را برآورده نمایند.

طبق تحقیقات چه در حوزه مالی و چه غیرمالی، سازمان‌هایی که از مدیریت استراتژیک و بلندمدت استفاده می‌کنند سودآورتر و بهره‌ورترند.

حداقلی‌ترین برنامه‌ریزی در یک شهرداری، برنامه‌ریزی عملیاتی بودجه سالانه است.

مشخصا در طی سالیان اخیر شاهد بوده‌ایم که بودجه‌ریزی توسط یک شهردار انجام و توسط شهردار و یا سرپرست شهردار دیگری اجرا گردیده.

از آنجایی که شهرداری رشت صاحب یک برنامه‌ریزی طولانی مدت نمی‌باشد اولویت‌ها دائما در حوزه توسعه شهری تغییر کرده و بار مالی را بر شهرداری چندین برابر می‌کند و این موضوع باعث عصبانیت رشتوندان گردیده است.

زیرا که منابع انجام خدمات شهری از جیب آنان تامین می گردد اما در عمل هیچ خدمت جدیدی به آن ها ارائه نمی شود و اگر می شود نیز دائما متدها و روش‌های آن متغیر است.
همچنین این موضوع باعث فرار سرمایه‌گذاران نیز می‌گردد.

برای مثال شهردار اسبق در حوزه کاهش ترافیک شهری چاره را در ایجاد ناوگان حمل و نقل اتوبوس شهری و خطوط مجزا برای آن در نظر گرفت اما شهردار بعد از آن بدنبال جمع آوری این خطوط مجزا بود و اعتقاد داشت این خطوط باعث افزایش ترافیک شهری گردیده!

و یا مثال دیگری از این دست که نشان می‌دهد مدیریت شهری در سردرگمی به سر می‌برد عبارتست از اظهار نظر یکی از نمایندگان محترم شهر رشت پیرامون پیاده‌راه فرهنگی شهر، وی در حالیکه در افتتاحیه این پیاده‌راه حضور داشت در تاریخ ٩ بهمن ۹۷ در گفتگو با خبرگزاری تسنیم این طرح را عجولانه و بدون پشتوانه کارشناسی دانست.

علی ای الحال از شما شورای عزیز شهر رشت خواهشمندیم ابتدائا با شفاف کردن سوالات استیضاح شهردار رشت مجمع مطالبه‌گران استان گیلان را در این مسیر که پیگیری مطالبات مردمی است همراه نموده و ثانیا به ثبات مدیریتی در شهر رشت پایبند باشید که این موضوع در سالیان بعد به نقطه ضعف و پاشنه آشیل شهر تبدیل نگردد و باعث آن نشود که کس دیگری حاضر به عهده‌داری این مسئولیت خطیر بدلیل کوتاه مدت بودن عمر آن نگردد.

والسلام علیکم و الرحمه الله و برکاته

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار