کد خبر : 93702
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402- 49: 10

نگاهی به تلاش‌های جهادی دادستان/

فلاح‌میری؛ از برخورد با دلالان حاشیه دادسرا تا حسایت ویژه نسبت به محیط زیست و اغتشاشات اخیر 

فلاح‌میری؛ از برخورد با دلالان حاشیه دادسرا تا حسایت ویژه نسبت به محیط زیست و اغتشاشات اخیر 

تلاش‌های جهادی فلاح‌میری دادستان مرکز گیلان سبب رفع ده‌ها معضل شهروندان در این استان شده است.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی گیلانستان، سوم آذرماه سال ۹۸ بود که سید مهدی فلاح میری با حکم آیت‌الله رئیسی قاضی القضات وقت به عنوان دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان منصوب شد.

مسئولیت و عملکرد مثبت وی در مراکز حساسی چون حفاظت اطلاعات استان البرز، معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان و رئیس مرکز حفاظت اطلاعات استان گیلان از فلاح میری مردی با صفات فسادستیزی و شجاعت در برخورد با دانه‌درشت‌ها به مردم معرفی کرده بود.

وی در ۴۳ ماه گذشته با برخوردهای ویژه با مفسدان محبوبیت خود را در جامعه عدالتخواه گیلان بیش از پیش افزایش داده است.

برخورد با ۱۳ دلال و کارچاق‌کن در حاشیه مکان دادسرای رشت، نقش فعال در رونق کارخانجات گیلان از جمله پوشش، برخورد شدید با قاچاقچیان و سارقان و حمایت ویژه از آمران به معروف و ناهیان از منکر تنها بخش کوچکی از اقدامات این قاضی فساد ستیز در مدت تصدی داستانی مرکز گیلان است.

برخورد ویژه فلاح‌میری در کمتر از چندماه از تصدی دادستانی با ۱۳ دلال و کارچاق‌کن که در پوشش کسبه اطراف دادسرای رشت فعالیت می‌کردند و جمع‌آوری انان نخستین اقدام فلاح‌میری در ابتدای فعالیت در مبارزه با فساد بود که سبب شد تا به امروزی احدی در حاشیه جغرافیایی دادسرا جرات فساد و کارچاق‌کنی و دلالی نداشته باشد.

موضوعات زیست محیطی از جمله تالاب انزلی، رودخانه‌های رشت و لندفیل سراوان نیز همواره زیر ذره‌بین دادستان انقلابی گیلان بوده است به طوریکه کارشناسان بخش عمده‌ای از دلایل بهبود وضعیت پروژه‌های زیست محیطی گیلان را مدیون پیگیری‌های بی‌وقفه وی می‌دانند.

برخورد با دانه‌درشت‌ها در دفاع از حقوق شهروندان گیلانی نیز در کارنامه فلاح‌میری می‌درخشد که بازداشت و برخورد با یکی از مدیران تیم فوتبال محبوب پایتخت به دلیل تضییع حقوق بیت‌المال که مورد حمایت وزید وقت نیز بود از جمله اقدامات این قاضی شجاع بود.

حساسیت ویژه نسبت به اغتشاشات اخیر، ورود به ساماندهی بازار مرغ توسط مدیران مربوطه، تشکیل پرونده برای مدیران مسئول لندفیل سراوان، انهدام باند قاچاق سوخت در منطقه ازاد انزلی و پیگیری رفع مشکلات هزاران واحد مسکونی فاقد پروانه در رشت نیز از دیگر اقدامات این قاضی مومن و انقلابی بوده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار