کد خبر : 65931
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 اردیبهشت 1400- 20: 18

مدیرکل شیلات گیلان:

قفس‌های پرورش ماهی گیلان به ۲۰ قفس افزایش پیدا می‌کند

قفس‌های پرورش ماهی گیلان به ۲۰ قفس افزایش پیدا می‌کند

مدبری با بیان اینکه هم‌اینک ۱۶ قفس پرورش ماهی در گیلان راه‌اندازی شده و مشغول فعالیت است گفت: تا سال آینده و در صورت تحقق برنامه‌های تدوین شده، تعداد قفس‌های پرورش ماهی گیلان به ۲۰ قفس افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش گیلانستان، «عظیم مدبری» اظهار داشت: هم‌اینک ۱۶ قفس پرورش ماهی در گیلان راه‌اندازی شده و مشغول فعالیت است از طرفی پیش‌بینی می‌کنیم تا سال آینده و در صورت تحقق برنامه‌های تدوین شده، تعداد قفس‌های پرورش ماهی گیلان به ۲۰ قفس افزایش پیدا کند.

مدیرکل شیلات گیلان با تاکید بر اینکه طبق مطالعات انجام گرفته طرح پرورش ماهی در قفس در ۱۲ ناحیه دریایی گیلان با ظرفیت پرورش سالیانه ۷۵ هزارتن ماهی قزل‌آلا قابل اجرا است تصریح کرد: میانگین تولید ماهیان گرمابی در کشور ۴٫۲ تن در هکتار است و استان گیلان هم از این حیث شرایط بسیار خوبی دارد.

مدبری توسعه پرورش ماهی قفس دریایی در کنار اصلاح و بهبود روش‌های پرورش آبزیان را از جمله اولویت‌های م کاری شیلات استان گیلان در سال پیش‌رو خواند و اذعان کرد: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای پرورش ماهیان گرمابی، سردآبی و‌ خاویار از جمله اقداماتی بود که در گیلان پیاده‌سازی شد و موجبات افزایش تولید را فراهم کرد.

وی بسترسازی افزایش ظرفیت پرورش ماهی در قفس و متعاقب آن پرورش ۵۰۰ الی ۷۰۰ تن ماهی در قفس در سال ۱۴۰۰ را برنامه محوری شیلات گیلان اعلام کرد و گفت: طرح‌ها و پروژه‌های شیلاتی از جمله مزیت‌ها و ظرفیت‌های گیلان محسوب می‌شود و نقش بسیار تعیین کننده‌از در توسعه اقتصادی استان دارد.

مدیرکل شیلات گیلان با بیان اینکه طبق برآوردها و پیش‌بینی‌ها امسال چیزی حدود ۱۶۰ الی ۱۷۰ میلیون قطعه انواع بچه ماهی‌های خاویاری و استخوانی در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر استان رهاسازی می‌شوند اضافه کرد: حفظ ذخایر دریای خزر و اقتصادی کردن فعالیت‌های صید و صیادی از جمله اهداف این اقدام به شمار می‌آید.

مدبری مجموعه شیلات گیلان را یکی از باسابقه‌ترین ادارات در سطح استانی و ملی که وظیفه حفظ ذخایر دریای خزر و امنیت غذایی را برای نسل‌های آینده عهده‌دار است دانست و خاطرنشان کرد: ما در گیلان با مؤلفه‌هایی مانند محدودیت اراضی و منابع آبی مواجهیم به همین علت افزایش تولید ماهی در واحد سطح را در دستور کار خود قرار دادیم.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار