کد خبر : 94381
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 تیر 1402- 59: 18

نماینده ولی فقیه در گیلان تاکید کرد؛

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاهیان در مدیریت مصرف آب/ سازه‌های شهری در تراز تمدن اسلامی نیست

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاهیان در مدیریت مصرف آب/ سازه‌های شهری در تراز تمدن اسلامی نیست

نماینده ولی‌فقیه در گیلان بر لزوم بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان در مدیریت مصرف آب تأکید کرد و گفت: مدیران در هر بخشی سعی کنند مطالبات استان را روزانه به گوش مسئولان کشوری برسانند.

به گزارش گیلانستان، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز چهارشنبه در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه بزرگ آب گیلان با بیان اینکه حیات موجودات زنده به آب وابسته است، اظهار کرد: آب نعمت بزرگی است که هر انسان و موجود زنده‌ای به آن نیاز دارد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به هزینه‌های زیاد آب در برخی کشورها و لزوم مدیریت مصرف آب در کشورمان گفت: خداوند به این سرزمین، نعمات زیادی از جهت برخورداری از انرژی‌ها و مواهب طبیعی داده است که سرانجام تمام خواهد شد از طرفی هیچ کشوری در مصرف انرژی‌های طبیعی آب، برق و گاز مانند کشور ما نیست.

 

امام جمعه رشت به رشد و بالندگی کشورمان در عرصه فناوری‌های جدید اشاره و بیان کرد: امروز شاهد تحولات خوبی در شهرسازی، پل‌سازی، جاده‌سازی و…در کشور هستیم که نشان می‌دهد مهندسان، سازه سازان و فناوران ما با تکنیک‌ها و شیوه‌های جدید به‌خوبی آشنا شده و دقت و سرعت در کار دارند.

 

وی خطاب به کارکنان و مدیران تصفیه‌خانه آب استان گفت: رشد و بالندگی شما در این بخش نتیجه تلاش‌های علمی شما است اما همچنان ارتباط خود را با دانشگاهیان و مراکز دانش‌بنیان تقویت کنید و از افراد اندیشه‌ورز و خوش‌فکر کمک گرفته شود.

 

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به عقب‌ماندگی‌های استان در حوزه زیرساخت‌ها، مشکلات پسماند و فاضلاب و لزوم توسعه شهری در تراز تمدن اسلامی خاطرنشان کرد: سازه‌های شهری ما در تراز تمدن اسلامی نیست.

 

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم ریل‌گذاری در زمینه مدیریت آب برای افزایش رشد و بالندگی این بخش جهت بهره‌مندی آیندگان تصریح کرد: ایده‌پردازی در این بخش ضرورت دارد و فقط به وضعیت فعلی نگاه نشود.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان تأثیرات منفی ورود فاضلاب شهری، صنعتی و بیمارستان‌ها به رودخانه‌های زرجوب و گوهررود را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در باغ فین کاشان از نعمت آب، بهره‌برداری‌های خوبی جهت لطیف‌سازی و زیباسازی فضا انجام دادند اما ۲ رودخانه رشت که دارای قدمت بسیار بوده و از وسط شهر می‌گذرد، در وضعیت اسفباری قرار گرفت و از آن بهره‌برداری مناسب نشد.

 

امام جمعه رشت با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی درست ادامه داد: دولت فعلی توانسته کارهای خوب و بزرگی در حوزه زیربنایی انجام دهد که مردم هنوز اطلاع ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: مصرف بی‌رویه آب توسط مردم آسیب‌زا خواهد بود بنابراین تبلیغات و اطلاع‌رسانی جهت افزایش آگاهی عمومی در این بخش ضرورت دارد و باید مورد توجه باشد.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ادامه داد: مدیران و مسئولان هر بخشی سعی کنند رابطه خود را با وزیر مربوطه قوی کنند و مطالبات استان را روزانه به گوش مسئولان کشوری برسانند زیرا فقر گیلان زیر سرسبزی آن پنهان است، البته قصد ناشکری نداریم زیرا امروز دورترین روستاهای ما از امکانات لازم برخوردار است بنابراین راضی هستیم اما قانع نباید باشیم بلکه باید مطالبه کنیم تا از امکانات کشور بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار