کد خبر : 76757
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اسفند 1400- 23: 17

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان:

لزوم معرفی خانواده و جمعیت به عنوان اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی گیلان

لزوم معرفی خانواده و جمعیت به عنوان اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی گیلان

حجت‌الاسلام مهدوی ضمن تاکید بر لزوم معرفی خانواده و جمعیت به عنوان ولویت‌های شورای فرهنگ عمومی گیلان گفت: دشمن برای کاهش فرزندآوری در کشورمان توطئه کرده است.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام«سعید مهدوی» امروز (چهارشنبه، ۱۱ اسفند) در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: طبق نظر کارشناسان جمعیت پژوه، یکی از فجایعی که در گیلان در حال اتفاق افتادن است بحث جمعیت و خانواده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه در بحث روند جمعیت ۴۴ بار مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تاکیدات مهمی داشتند تصریح کرد: اخیرا هم ایشان در فرمایشاتشان خطر پیر شدن جمعیت را مطرح کردند و گیلان هم جزو پیرترین استان‌های کشور است.

مهدوی ارتباط دو مؤلفه تنگاتنگ جمعیت و خانواده را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: متاسفانه نرخ رشد طلاق در گیلان جزو استان‌های اول کشور است و در بحث افزایش سن ازدواج نیز به گواه آمار استان ما در رده‌های بالا قرار دارد.

وی برگزاری کنگره میرزا کوچک جنگلی را به جهت هویت بخشی آن یکی از اولویت‌هایی که در گیلان مطرح است اعلام کرد و افزود: در حوزه مشکلات و چالش‌های اشاره شده گیلان در بخش خانواده، جمعیت و فرزندآوری موارد مطروحه می‌تواند جزو اولویت شورای فرهنگ عمومی برای یکسال قرار گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه دشمن برای کاهش فرزندآوری در کشورمان توطئه کرده است اذعان کرد: پیشنهاد می‌کنم در کنار دغدغه‌های فرهنگی و حجاب، بحث جمعیت و مولفه‌های آن هم به عنوان یکی از اولویت‌های مهم شورای فرهنگ عمومی قرار بگیرد.

*برنامه‌ریزی برای ارتقاء سواد رسانه‌ای ۲۵ درصد از مردم گیلان

«سردار محمد عبدالله‌پور» نیز در این جلسه ضمن تبریک ایام پیش رو ابراز داشت: تهدیدات جهانی امروزه در سه بخش حکمرانی سامانه‌ها خاصه در بخش فضای مجازی، انرژی شامل آب و سوخت و محیط زیست تقسیم و متمرکز شده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه برای تحقق شورای فرهنگ عمومی باید مردم به عنوان پیشران معرفی شوند اظهار داشت: باید در سال آینده حداقل برای ۲۵ درصد از مردم گیلان جهت ارتقاء سواد رسانه‌ای برنامه‌ریزی کنیم زیرا در غیر اینصورت دشمن به راحتی به اهداف خود می‌رسد.

وی جمعیت را از دیگر چالش‌هایی که در گیلان وجود دارد ذکر کرد و با بیان اینکه اگر به عوامل مهم در حوزه جمعیت توجه نکنیم تبعات سختی در انتظارمان خواهد بود افزود: امیدواریم شورای فرهنگ عمومی بتواند در این بخش به رسالت مهم خود عمل کند.

*استفاده از مبلغان و جهادگران با محوریت مساجد

حجت‌الاسلام «مجتبی پوریوسفی» دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز در این جلسه مبحث حکمرانی رسانه‌ای و تاکیدات مقام معظم رهبری بر روی حکمرانی مردمی را مورد اشاره قرار داد و گفت: آموزش رسانه‌ای، استفاده از مبلغان و جهادگران با محوریت مساجد امری است که می‌توانیم روی آن برنامه‌ریزی کنیم.

پوریوسفی سبک زندگی را از جمله مواردی که روی بحث جمعیت تأثیرگذار است ذکر کرد و با بیان اینکه آرایش افسران جنگ نرم به هم ریخته است عنوان کرد: فعال تر کردن و به میان آوردن افسران جنگ نرم می‌تواند به عنوان یکی از راهبردهای شورای فرهنگ عمومی قرار بگیرد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار