کد خبر : 101432
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 آذر 1402- 18: 9

مدیرکل تبلیغات اسلامی در گفتگو با گیلانستان:

مؤمنین مراقب ترویج “اسلام منهای روحانیت”، “مجالس مذهبی سکولار” و “تخریب چهره‌های موثر دینی” باشند

مؤمنین مراقب ترویج “اسلام منهای روحانیت”، “مجالس مذهبی سکولار” و “تخریب چهره‌های موثر دینی” باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: شایسته است مومنین ضمن تاکید بر پر رونق نمودن مجالس دینی نسبت به این سه خط خطرناک هشیاری لازم را همچنان داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی گیلانستان با اشاره به فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و برپایی مجالس سوگواری در مساجد و حسینیه ها اظهار کرد: دشمنان اسلام از دیرباز شیوه های مختلفی را برای بی اثر کردن محافل مذهبی در تعظیم شعائر دینی استفاده می کردند و در نیم قرن اخیر هم به دلیل آنکه انقلاب اسلامی ایران پیش قراول قیام جهانیان علیه استکبار جهانی و صهیونیسم می باشد، دست از توطئه و پیکار خود بر نداشته است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: این دشمنان همواره از سه روش “ترویج اسلام منهای روحانیت” ، ” برپایی مجالس مذهبی سکولار ” و “تخریب چهره های موثر در مجالس دینی اعم از روحانیون ، مداحان و برگزار کنندگان” برای ضربه زدن به اسلام ناب محمدی(ص) و مذهب تشیع استفاده می‌نمایند؛ لذا مومنین باید همیشه نسبت به این دسیسه و حربه ها هوشیار باشند.

 

وی با بیان اینکه از اوایل انقلاب اسلامی ملی گراها و طرفداران نهضت آزادی بسیار دنبال این بودند که روحانیت را از میدان تبلیغ و اثرگذاری خارج نمایند، ابراز نمود: در این سالها دستگاه تبلیغی دشمن به صورت غیرمستقیم حامی هیئات و محافل سکولار بوده و به تشویق افرادی که دین را از سیاست جدا می‌دانند پرداخته است.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به سومین شیوه دشمن برای ضربه زدن به اسلام بیان کرد: دشمن آندسته از روحانیون، مداحان و اثرگذاران مجالس مذهبی که توانایی جریان سازی اجتماعی در ابعاد مختلف جامعه را داشته همواره مورد تخریب جدی خود توسط رسانه های خارجی و داخلی قرار داده است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه اختلاف سلایق نباید بهانه دست دشمن دهد، اذعان داشت: به همین جهت تمامی تشکل های دینی و هیئت های مذهبی باید اصرار داشته باشند که از روحانیون انقلابی در مجالس استفاده شود و چهره های انقلابی غیر روحانی نیز در محافل بصیرتی و تحلیلی مردم را از بیانات خود بهره مند کنند.

 

وی همچنین ادامه داد: مسئولین هیئات مذهبی مراقب باشند به بهانه اینکه می‌خواهیم اخلاق فردی اعضا و شنوندگان مراسمات هیئت را ارتقا دهیم در دام سکولار اندیشان و انجمن های حجتیه گرفتار نشوند زیرا این افراد که با تابلوی سکولاری و ضد سیاست انقلابی به مجالس ورود نمی کنند و چه بسا از بیان شیرین و وجهه اخلاقی خوبی هم برخوردار هستند ولی به طور مثال حاضر به موضع گیری علیه جنایات یزیدگونه رژیم جعلی صهیونیستی و حمایت از فلسطین نیستند.

 

حجت الاسلام مهدوی در پایان تصریح کرد: شایسته است مومنین ضمن تاکید بر پر رونق نمودن مجالس دینی نسبت به این سه خط خطرناک هشیاری لازم را همچنان داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار