کد خبر : 91668
تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اردیبهشت 1402- 06: 0

استاندار گیلان:

مهاجرت معکوس راه حلی برای پیشگیری از آسیب های پیری جمعیت است

مهاجرت معکوس راه حلی برای پیشگیری از آسیب های پیری جمعیت است

استاندار گیلان مهاجرت معکوس را راه حلی برای پیشگیری از آسیب‌های پیری جمعیت دانست و گفت: این کار نیازمند آن است که اشتغال پایدار در روستاها ایجاد شود.

به گزارش گیلانستان، اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در همایش اعضای شوراهای شهر و روستا با بیان اینکه مردم انتظار دارند اعضای شورا به مطالبات آنان پاسخ مناسب دهند گفت: نیازهای مردم در نقاط مختلف گیلان دسته بندی شده و متناسب با آمایش سرزمینی توزیع عادلانه منابع انجام شود.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه اعضای شوراهای شهر و روستا باید با در نظر گرفتن پیشرفت‌های بعد از انقلاب در حوزه‌های مختلف به جهاد تبیین و امید آفرینی در جامعه روی آورند افزود: فرمانداران در خصوص توجه به مطالبات اعضای شورای شورای اسلامی شهر اهتمام داشته باشند.

 

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از مهاجرت بی رویه از روستا به شهر بیان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود برای مهاجرت معکوس از شهر به روستا استفاده شود.

 

عباسی مهاجرت معکوس را راه حلی برای پیشگیری از آسیب‌های پیری جمعیت دانست و تصریح کرد: این کار نیازمند آن است که اشتغال پایدار در روستاها ایجاد شود.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه اجرای صحیح طرح هادی موجب پیشرفت روستاها می‌شود گفت: اجرای طرح باید در روستاها در سریع‌ترین زمان ممکن انجام و از کارشناسان زبده استفاده شود.

 

عباسی با اشاره به احیای ۱۷۰ واحد تولیدی در گیلان عنوان کرد: برای واحدهای احیا شده نیازمند نیروی کار هستیم درحالیکه کمبود نیرو داریم و باید برنامه‌های دولت در این خصوص دنبال و اجرایی شود.

 

عباسی با بیان اینکه دهیاران و شهرداران بر اساس نوع مدیریت خود در موضوع پسماند رتبه بندی می‌شوند افزود: تفکیک زباله از مبدا را راهگشای چالش اساسی محیط زیست در کشور و به خصوص استان گیلان است.

 

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت هزینه شده است بیان کرد: تکمیل نهایی این طرح که خواسته مردمی نیز است نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار می‌باشد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار