کد خبر : 39816
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 مرداد 1398- 26: 19

معاون تربیت و آموزش نداجا کشور:

ناوگروه نیروی دریایی ارتش برای شرکت در مسابقات جام دریا عازم کشور آذربایجان شد

ناوگروه نیروی دریایی ارتش برای شرکت در مسابقات جام دریا عازم کشور آذربایجان شد

معاون تربیت و آموزش نداجا گفت: ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مسابقات جام دریا در حوزه ارتش کشورهای جهان عازم کشور آذربایجان شد.

به گزارش گیلانستان امیر دریادار دوم پرویز سلیمی‌پناه عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از ناو موشک‌انداز پیکان و جوشن برای شرکت در مسابقات جام دریا در حوزه مسابقات ارتش‌های کشورهای جهان عازم کشور آذربایجان هستند.

معاون تربیت و آموزش نداجا با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مسابقات جام دریا یک ناوگروه اعزام می‌کند افزود: تیم‌های مختلفی در رشته‌های دیگر آماده کردیم که در این مسابقات شرکت می‌کنند البته ایران امسال برای دومین بار میزبان مسابقات غواصی در جزیره کیش است.

امیر سلیمی‌پناه با اشاره به اینکه مسابقات غواصی در جزیره کیش از ۱۳ مرداد‌ماه هم‌زمان با سایر مسابقات در کشور روسیه و کشورهای میزبان آغاز می‌شود گفت: هم‌اکنون تیم‌ها از کشورهای روسیه، چین، ونزوئلا، آفریقای جنوبی، سوریه و ایران در جزیره کیش مستقر شده و در حال آماده سازی هستند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دنبال کسب مقام نخست در مسابقات غواصی در جزیره کیش است گفت: شرایط حساسی در جزیره کیش در حوزه غواصی داریم البته نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مسابقات جام دریا در کشور آذربایجان هم از آمادگی بالایی برخوردار است.

امیر سلیمی‌پناه افزود: امسال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای بار نخست یک تیم دیگر هم با عنوان تیم “تهاجم دریا” برای شرکت در مسابقات به کشور روسیه اعزام می‌کند که متشکل از ۴۴ نفر از تکاوران نیروی دریایی هستند و هم‌اکنون در حال آماده‌سازی برای حماسه آفرینی هستند‌.

معاون تربیت و آموزش نداجا، ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که از بندرانزلی برای شرکت در مسابقات جام دریا به کشور آذربایجان اعزام می‌شود را مورد اشاره قرار داد و گفت: چهار کشور ایران، آذربایجان، روسیه و قزاقستان در این مسابقات در آذربایجان رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به میزبانی مسابقات افزود: در سال‌های ۹۵ و ۹۶ در رشته غواصی در کشور روسیه شرکت کردیم که در پایان سال ۹۶ و زمانی‌ که گزارش‌ مسابقات به استحضار مقام معظم رهبری رسید، ایشان تدبیرشان بر این بود که جمهوری اسلامی ایران بر روی مساله میزبانی مسابقات هم اقدام کند.

امیر سلیمی‌پناه تصریح کرد: نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران روی مساله میزبانی مسابقات ارتش کشورهای جهان فکر و برنامه‌ریزی کردند و با توجه به زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی که در نیروی دریایی ایران وجود داشت، میزبانی مسابقات غواصی به ارتش ما واگذار شد.

معاون تربیت و آموزش نداجا با بیان اینکه مسابقات ارتش کشورهای جهان ورزشی نیست افزود: این مسابقات کاملاً تخصصی و نظامی است که در کنار آن توانمندی‌ها و آمادگی‌های جسمانی هم از جایگاه خاصی برخوردار است اما مهارت، تخصص، علم و دانش بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: ما در راستای بهره گیری از کارکردهای دیپلماسی نظامی در این مسابقات شرکت و حضور فعال داریم و به دنبال این هستیم که صلابت، متانت، تخصص و مهارت بالایی که در کارکنان نیروهای مسلح ما وجود دارد را به جهانیان نشان دهیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار