کد خبر : 61327
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 دی 1399- 56: 11

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

نظام مالیاتی کشور نیازمند به‌روزرسانی است

نظام مالیاتی کشور نیازمند به‌روزرسانی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فرارهای مالیاتی و شیوه‌های غیرمنطقی اخذ مالیات از مؤدیان در صنایع و صنوف مختلف گفت: نظام مالیاتی کشور نیازمند به‌روزرسانی است.

به گزارش گیلانستان، غلامرضا مرحبا با تأکید بر لزوم وضع و دریافت مالیات منصفانه در کشور اظهار کرد: روند دریافت مالیات در کشور باید منصفانه باشد به‌نحوی‌که مؤدی هم حقوق دولتی را پرداخت کند و هم زندگی و معاشش ساقط نشود.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا راه‌های فرار مالیاتی را در کشور ببندیم، افزود: در کشور به اشکال و شیوه‌های مختلف فرار مالیاتی با اعداد و رقم‌های بزرگ وجود دارد.

به گفته عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، این فرارهای مالیاتی بزرگ قاعدتاً در بیزینس های بزرگ رخ می‌دهد وگرنه در مشاغل و صنوفی چون مغازه‌ها و یا کارمندان، فرار مالیاتی قابل‌توجه نیست.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مالیات بر ارزش‌افزوده در برخی از صنایع بسیار زیاد و نگران‌کننده است، گفت: بعضاً مشاهده می‌شود که برخی از اصناف مالیات‌ها را از مردم گرفته‌اند اما به امور مالیاتی بدهکارند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با طرح راهکاری برای پیشگیری از فرار مالیاتی در کشور بیان کرد: بیش از اینکه نیازمند وضع قوانین جدید باشیم، نیازمند به‌روزرسانی شیوه‌های فعلی اخذ مالیات هستیم.

به گفته مرحبا، باید به نحوی نظام دریافت مالیات را به‌روزرسانی کنیم که در ابتدا درآمد مؤدیان مورد ارزیابی قرارگرفته و سپس از آن‌ها مالیات‌بگیریم تا فرار مالیاتی به حداقل برسد.

وی با تأکید بر اینکه کشور باید با دریافت مالیات منصفانه اداره شود، بیان کرد: سازمان امور مالیاتی باید نظام دریافت مالیات کشور را به‌روزرسانی کرده و از روش‌های نوین در وضع مالیات بهره بگیرد.

انتهای پیام/ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار