کد خبر : 103247
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402- 20: 8

حقیقتی که رسانه‌ای نشد؛

نقش پررنگ آقازاده در مقابله با مافیای اقتصادی و احیای واحدهای تولیدی گیلان همچون صنایع پوشش

نقش پررنگ آقازاده در مقابله با مافیای اقتصادی و احیای واحدهای تولیدی گیلان همچون صنایع پوشش

علی رغم انتقادات وارده اما باید گفت سیدعلی آقازاده از معدود نمایندگانی در مجلس بود که به عنوان بازوی قدرتمند مردم توانست ضمن مقابله با مافیای اقتصادی، به احیای برخی واحدهای تولیدی گیلان کمک کند.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی گیلانستان، استان گیلان با وجود اقلیم مناسب، منابع خدادادی طبیعی و سرمایه های انسانی مستعد از گذشته واجد شرایط فعالیت در بخش های کشاورزی، صنعتی، گردشگری، ترانزیت و … بوده و در این راستا واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک در این استان ایجاد شدند که وجود ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی با مساحت یک هزار و ۷۸۸ هکتار و اشتغال بیش از ۸۲ هزار نفر در سطح بیش از یک هزار و ۸۳۷ واحد صنعتی گویای این موضوع است.

 

پس از روی کار آمدن دولت سازندگی براساس تصمیم گیری های جدید، کشور را به مناطق کشاورزی و صنعتی تفکیک کردند و از اقبال بد، استان گیلان که دارای قابلیت های چندوجهی در عرصه های توسعه ای بود را تنها استانی کشاورزی نامیدند و این امر سبب افول صنایع در گیلان شد.

 

روند زیان دهی، تخریب و تعطیلی واحدهای تولیدی گیلان با نامهری معدودی پایتخت نشینان و تصمیم گیری های اشتباه، سوء مدیریت، رانت خواری، باندبازی و مطامع شخصی عده ای آغاز شد و با سر کار آمدن دولت اصلاحات واگذاری صنایع به بخش خصوصی انجام شد.

 

دولت به منظور کسب درآمد و پر کردن خزانه خالی کشور با تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های نابخردانه، چوب حراج به اموال مردم زد و اینگونه زمینه ورود باندهای مافیای اقتصادی برای تصاحب اموال ملت با نام خصوصی سازی رقم خورد و از جمله صنایع پوشش، ایران پوپلین، الکتریک رشت، ایران برک، خاور و… را در گیلان می توان برشمرد که جامعه هنوز از این روند اشتباه در رنج است.

 

در این میان بی شک سید علی آقازاده نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی از جمله معدود افرادی بوده که هیچگاه در برابر زیاده خواهی سودجویان و باندهای فرصت طلب کوتاه نیامده و با پیگیری های انجام شده توانسته با همراهی دیگر مسئولان از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به گیلان بیش از ۵۴ واحد صنعتی راکد از جمله ایران برک، ایران پوپلین و پوشش را احیا کند.

 

تلاش های بسیاری برای احیای دوباره واحدهای تولیدی تعطیل و راکد استان صورت گرفته که جا دارد از این نماینده رشت و خمام قدردانی به عمل آید، زحماتی که به دلیل خضوع و فروتنی‌اش کمتر به زبان آورده است؛ همانگونه که در مراسماتی همچون نماز جمعه و… گوشه ای بین مردم می نشیند و همیشه از دوربین و خودنمایی می پرهیزد، در این موارد نیز هیچگاه نیامده بگوید فلان کار را من انجام دادم.

 

هرچند آقازاده مبرّا از انتقاد نبوده و نمی‌توان گفت هیچ ضعفی در دوران نمایندگی‌‌اش نداشته ولی این انتظار از دفتر وی وجود داشت که پیگیری های انجام شده و تلاش‌های صورت گرفته را طی ۴ سال اخیر به اطلاع جامعه می‌رساند تا مردم از عملکرد این نماینده مجلس آگاه‌تر شوند.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار