کد خبر : 38811
تاریخ انتشار : شنبه 15 تیر 1398- 05: 11

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

هنجارشکنی در مسئله حجاب یک توطئه است

هنجارشکنی در مسئله حجاب یک توطئه است

آیت‌الله رمضانی هنجارشکنی اخیر در مسئله حجاب را یک فاجعه و خیانت دانست و گفت: هنجارشکنی در مسئله حجاب یک توطئه است که مسئولان باید در این زمینه هوشیار باشند.

به گزارش گیلانستان آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی روز گذشته (۱۴ تیر) در مراسم یادواره شهید مرآت که در مسجد بالامحله فومن برگزار شد، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی برپایه اسلامیت بنا نهاده شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اسلامی بودن، از نکته‌های اساسی مورد توجه امام خمینی(ره) بود، تاکید کرد: چیزی که نظام اسلامی در حوزه اجتماعی دنبال می‌کند، آرمان همه انبیاء الهی بوده است.

وی با بیان اینکه توزیع ثروت و قدرت به شکل عادلانه در دورترین نقطه ایران اسلامی باید انجام شود، خاطرنشان کرد: البته حضور مردم در نهضت خدمت‌رسانی به شکل عمومی مانند سیل اخیر، می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند.

آیت‌الله رمضانی، تصریح کرد: عده‌ای معتقد بودند که دیگر انقلاب دینی در دنیا به وجود نمی‌آید، اما انقلاب اسلامی بر پایه باور و آموزه های اسلامی بنا نهاده شد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اینکه احکام اسلامی مانند نماز، نقش تاثیرگذار و سازندگی دارد و رابطه معنوی انسان با خدا را تقویت می‌کند، تاکید کرد: نماز همانند دیگر احکام الهی، علاوه بر تاثیر معنوی، اثر اجتماعی نیز دارد.

وی افزود: امام خمینی(ره) به عنوان یک مرجع تقلید به احکام، به عنوان یک عالم اخلاق به آداب و به عنوان یک عارف به اسرار نماز توجه کرده است.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر اساس دو اصل امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است، گفت: دشمنان به دنبال این بودند و هستند که انقلاب تبدیل به استحاله و دچار تغییر در افکار، باور و آموزه‌ها شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در طول رژیم پهلوی بارها به اسلام و مقدسات اهانت می‌شد و کسی حرفی نمی‌زد، افزود: انقلاب اسلامی آمد که کسی به خودش جرأت اهانت به دین و قرآن ندهد.

وی ادامه داد: بعد از اینکه سلمان رشدی در کتاب آیات شیطانی به پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) اهانت کرد، با حکم حکومتی و فقیهانه امام خمینی(ره) این نویسنده دیگر روز خوش را در زندگی خود ندید.

آیت‌الله رمضانی به ۵۷ سال جنایت پدر و پسر پهلوی بر ملت و کشور ایران اشاره و خاطرنشان کرد: ماموریت انقلاب اسلامی احیای معروف‌ها و از بین بردن منکرها بوده که البته یک وظیفه و مسئولیت عمومی و همگانی است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: هر کدام از مسئولین نظام در هنگام قبول مسئولیت این تعهد را داشتند که اسلامیت نظام حفظ و جلوی هر نوع هنجارشکنی گرفته شود

وی افزود: در آموزه‌های اسلامی آمده است که مشکل دیگران، مشکل ماست و حس مسئولیت‌پذیری همگانی در دین اسلام وجود دارد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه متاسفانه دشمنان اسلام و انبیاء الهی همواره در برابر امر به معروف و نهی از منکر موضع گرفته‌اند، تاکید کرد: برجسته‌ترین آمران به معروف و ناهیان از منکر، انبیاء الهی، ائمه معصومین(ع) و اولیای الهی بودند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احیاء نشود، بدعت‌ها خودشان را نشان داده و ارزش‌ها وارونه می‌شود.

وی مأموریت نظام را اسلامیت، آرمانها و باورهای نظام عنوان و تاکید کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ترک شود، برکات الهی از جمله وحدت و مشارکت، از بین می‌رود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اگر امر به معروف ترک شود، اشرار بر مردم تسلط یافته و منافقان، امر به منکر و نهی از معروف می‌کنند، افزود: در روایتی از پیامبر(ص) آمده که جامعه به جایی می‌رسد که مردم معروف را منکر و منکر را معروف می‌پندارند.

وی هنجارشکنی اخیر در مسئله حجاب را  یک فاجعه و خیانت دانست و گفت: در کنار مبارزه با رشوه و فساد که جزء معروف‌ها است، اصل انقلاب اسلامی برای حجاب و احیای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

آیت‌‍‌الله رمضانی با بیان اینکه استحاله نظام به استحاله ارزش‌هاست و شهدا اجازه ندادند به اسلامیت نظام ضربه بخورد، افزود: ما به عنوان امانت‌داران نظام نباید اجازه بدهیم، نظام تبدیل به استحاله شود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه گیلان از استان‌های توریستی بوده و مسافران در هر تعطیلی، به شرق و غرب آن سفر می‌کنند، گفت: گیلانی‌ها، غیرت دینی و انقلابی دارند و اجازه نمی‌دهند که عده‌ای هنجارشکنی در موضوع حجاب را به نام مردم این استان تمام کنند.

وی با اشاره به اینکه مگر ما مُرده‌ایم که هنجارشکنی در گیلان رخ دهد و ما حرفی نزنیم، افزود: هنجارشکنی در مسئله حجاب یک نقشه است که مسئولان باید در این زمینه هوشیار باشند.

آیت‌الله رمضانی در ادامه به مذاکرات هسته‌ای و کنارکشیدن طرف مقابل اشاره و خاطرنشان کرد: حالا طرف مقابل مدعی است که در محور قدرت موشکی ایران مذاکره کند که این قطعا غیر قابل قبول است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: قدرت علمی و نظامی بود که باعث شد ایران اسلامی در عرصه بین‌الملل تاثیرگذار باشد و ما قطعا روی این دو قدرت مذاکره نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه دشمنان متوجه شده‌اند که ایران اسلامی، امروز یک اقتدار بین‌المللی دارد، خاطرنشان کرد: تفکر و نگاه انقلاب اسلامی، رویش‌هایی را در اروپا و آمریکا به وجود آورده است.

آیت‌الله رمضانی، به جوسازی رسانه‌ای دشمنان در فضای مجازی اشاره و تاکید کرد: متأسفانه برخی افراد ساده از این فضا تأثیر می‌پذیرند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار