کد خبر : 94903
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 تیر 1402- 20: 12

پربودن انبارهای گیلان از ۱۲۰ هزار تن برنج پارسال، چالش بزرگ برداشت محصول امسال

پربودن انبارهای گیلان از ۱۲۰ هزار تن برنج پارسال، چالش بزرگ برداشت محصول امسال

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: استان گیلان ۱۲۰ هزار تن برنج ذخیره شده در انبارهای شخصی و غیرشخصی قرار دارد که چالش بسیار بزرگ در آستانه برداشت محصول جدید برای کشاورزان است.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام محمد صفری ملک میان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با اشاره به مشکل کشاورزان شالیکار شمال کشور در خصوص واردات برنج اظهار کرد: افزایش مجوز واردات برنج یکی از اشتباهات دولت در سال گذشته بود که متاسفانه به حدود ۲ میلیون تن رسیده و این به شدت مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت.

 

وی با اشاره به جلسه حضوری با رهبر انقلاب و اینکه واردات بی‌رویه برنج، مستقیم به سمع رهبری رسید، افزود: جلسات متعددی در مجلس گذاشته شد و در یک جلسه علنی حتی وزیر در این خصوص مورد سوال قرار گرفت.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی به دیدار چند روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی از استان‌های شمالی اشاره کرد و گفت: جنس دیدار وزیر جهاد مورد انتقاد شدید نمایندگان از جمله بنده قرار گرفت و به عنوان نماینده یکی از شهرستان‌های ورودی گیلان، هیچ اطلاعی به نماینده شهرستان داده نشد که آقای وزیر مورد عتاب و خطاب ما قرار گرفت.

 

صفری با اشاره به اینکه هفته آینده جلسه مفصلی بنده با وزیر جهاد کشاورزی پیرامون موضوعات کشاورزی شهرستان به ویژه برنج دارم، بیان کرد: استان گیلان ۱۲۰ هزار تن برنج ذخیره شده در انبارهای شخصی و غیرشخصی قرار دارد که یک چالش بسیار بزرگ در آستانه برداشت محصول جدید قرار گرفته و باعث مشکلات اساسی در حوزه کشاورزان شده است.

 

وی با اشاره به اینکه استان گیلان چیزی حدود ۳۵ درصد از یناز برنج کشور را تولید می‌کند، افزود: گیلان به عنوان قطب کشاورزی قرار دارد و از جهتی در زنجیره امنیت غذایی کشور هم تعریف شده است.

 

به گفته نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی، مجوز واردات برنج ۲ میلیون تنی از سوی دولت برای مدیریت قیمت بازار برنج بود در حالیکه این شیوه درستی نیست و اولویت اصلی ما حمایت از برنج تولید داخلی است و متاسفانه دولت برای این موضوع هیچ برنامه‌ای ندارد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار