کد خبر : 76174
تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 بهمن 1400- 13: 11

کلاس درس دانش آموزان آج بیشه ۱۷سال در کانکس برگزار می شود/ والدین نگران تحصیل فرزندان

کلاس درس دانش آموزان آج بیشه ۱۷سال در کانکس برگزار می شود/ والدین نگران تحصیل فرزندان

دانش آموزان آج بیشه رشت بعد از گذشت ۱۷ سال از حادثه تخریب مدرسه این منطقه بر اثر بارش برف شدید همچنان در کانکس درس می خوانند.

به گزارش گیلانستان، در یکی از چنین روزهای سال ۸۳ بود که توده سنگین برف و سرما، زمین و آسمان گیلان را تحت تأثیر خود قرار داد. بارش یک هفته‌ای برف در گیلان به قدری شدید و سهمگین بود که ارتفاع برف در برخی نقاط استان به ۴ متر رسید.

از پس این برف کم سابقه در گیلان، خسارات زیادی به تأسیسات زیربنایی و زیرساخت‌های استان وارد شد و بسیاری از ساختمان‌ها هم تخریب شدند، یکی از این ساختمان‌ها، مدرسه «آج بیشه رشت» بود.

مدرسه‌ای که بیش از ۱۵۰ دانش آموز در آن مشغول به تحصیل بودند که با تخریب مدرسه، کلاس‌های دانش آموزان در کانکس تشکیل شد و امروز که ۱۷ سال از آن حادثه می‌گذرد، هنوز اقدام مؤثری برای تعمیر و بازسازی مدرسه انجام نشده است، شاید برای کسی قابل باور نباشد که در مرکز استان و در قلب کلانشهر رشت، دانش آموزی در کانکس ادامه تحصیل دهد، اما این واقعیت تلخ در دل رشت صحت دارد.

کلاس درس دانش آموزان آج بیشه ۱۷سال در کانکس برگزار می شود

مدرسه آج بیشه در برف ۸۳ تخریب شد

رضا دستوریان مدیر محله آج بیشه با اشاره به تخریب مدرسه در برف سال ۸۳، اظهار کرد: ۱۷ سال است که دانش آموزان آج بیشه مدرسه‌ای برای تحصیل ندارند و از کانکس استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی آج بیشه، افزود: آج بیشه در دل شهر رشت قرار دارد و زیبنده نیست که دانش آموزان این منطقه در کانکس درس بخوانند.

مدیر محله آج بیشه رشت با بیان اینکه این منطقه بیش از ۱۴ هزار نفر جمعیت دارد، گفت: بیش از ۱۰۰ دانش آموز آج بیشه ای در شش کانکس درس می‌خوانند و تکلیف مدرسه این منطقه بعد از گذشت ۱۷ سال هنوز مشخص نشده است.

دستوریان با اشاره به شرایط نامطلوب دانش آموزان در کانکس، بیان کرد: وضعیت سرمایشی و گرمایشی کانکس مناسب نیست و دانش آموزان در شرایط سختی به سر می‌برند.

وی همچنین اضافه کرد: بعد از برف ۸۳ و تخریب مدرسه، هیچ اقدام مؤثری از سوی متولیان امر برای ترمیم و بازسازی مدرسه صورت نگرفته و این کانکس‌هایی هم که دانش آموزان درس می‌خوانند اهدایی سپاه است.

دانش آموزان آج بیشه ای هم بعد از ۱۷ سال فراموش شدند

خانم رفیع دوست که مادر دو دانش آموز است با گلایه از نداشتن فضای آموزشی مناسب در آج بیشه رشت گفت: بسیار تأسف بار است که در وسط شهر رشت زندگی کنید اما از امکانات آموزشی محروم باشید.

وی با اشاره به جمعیت ۵ هزار خانواری در آج بیشه، افزود: تعداد زیادی از دانش آموزان آج بیشه ای به علت نبود مدرسه مناسب درس و تحصیل را رها کردند.

این شهروند رشتی با اشاره به بارش برف شدید سال ۸۳ و تخریب مدرسه آج بیشه، بیان کرد: بسیاری از اتفاقات پس از مدت‌ها به فراموشی سپرده می‌شود و مدرسه و دانش آموزان آج بیشه ای هم بعد از ۱۷ سال فراموش شدند.

رفیع دوست از مسئولان خواست تا برای پرورش نسلی باسواد و آینده دار، زیرساخت‌های آموزشی را فراهم کنند.

احداث مدرسه مطالبه جدی اهالی آج بیشه است

اسماعیل زاده یکی دیگر از ساکنین آج بیشه رشت، اظهار کرد: نداشتن مدرسه و فضای آموزشی مناسب در عصری که بر روی آموزش و علم بنا شده، چندان شایسته رشتوندان نیست.

وی با اشاره به پیگیری‌های بی نتیجه والدین برای ساماندهی مدرسه، افزود: والدین نگران وضعیت تحصیلی دانش آموزان هستند و کانکس جای مناسبی برای تدریس نیست، این موضوع را بارها از متولیان امر پیگیری کردیم اما بی نتیجه بوده است.

این شهروند رشتی با بیان اینکه بازسازی و یا احداث مدرسه مطالبه جدی اهالی آج بیشه است، گفت: جای تعجب است که چرا مرمت و بازسازی یک مدرسه ۱۷ سال به طول انجامیده است.

اسماعیل زاده همچنین گفت: دانش آموزان ابتدایی سال ۸۳ اکنون دانشجو بوده و بعضی از آنها در شرف ازدواج هستند اما این مدرسه هنوز بی سر و سامان است.

وی از مدیران آموزش و پرورش و متولیان امر خواست، یک سری به آج بیشه بزنند جای دوری نمی‌رود.

کلاس درس دانش آموزان آج بیشه ۱۷سال در کانکس برگزار می شود

از طریق مجلس هم این موضوع را پیگیری می‌کنم

نماینده رشت و دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به موضوع مدرسه آج بیشه، اظهار کرد: ساماندهی مدرسه آج بیشه مطالبه به حق مردم این منطقه است و این موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری می‌کنم.

محمدرضا احمدی سنگری با بیان اینکه مشکل مدرسه آج بیشه با تعامل بین دستگاهی حل می‌شود، گفت: به دستگاه‌های مرتبط اعلام کردم که با تعامل و هم افزایی، این مشکل را حل کنند.

وی اضافه کرد: از طریق مجلس هم این موضوع را پیگیری می‌کنم و معتقدم هیچ مشکلی نیست که قابل حل نباشد باید دنبال راهکار مناسب برای رفع مشکل رفت.

نگذارید داغ آج بیشه ۱۸ ساله شود

حال این سوال مطرح است که چرا بعد از ۱۷ سال که بیشتر از عمر تحصیلی یک فرد محسوب می‌شود تاکنون مسئولان مربوطه اقدام مؤثری برای فراهم کردن بسترهای آموزشی محله آج بیشه انجام نداده‌اند. پاس کاری وظایف و مسئولیت‌ها در بخش حساس‌ترین رکن توسعه و پیشرفت یک کشور یعنی «آموزش و پرورش» و ساده انگاری این حوزه تأثیرگذار، نتایج و اثرات بسیار منفی را به دنبال دارد که ثمره این نامهربانی‌ها در آینده نه چندان دور نمایان می‌کند.

در منطقه‌ای که بیش از ۱۰۰ دانش آموز دارد وجود یک مدرسه مناسب از لازم و ملزومات است که انتظار داریم متولیان امر با اقدام مؤثر و جهادگرانه نسبت به ساخت مدرسه همت بگمارند تا سال آینده فرزندان آج بیشه در کلاس درس جدید به تحصیل بپردازند.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار