کد خبر : 101767
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 آذر 1402- 19: 1

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت:

کلانشهری مثل همدان اعتبارات ملی جذب می‌کند ولی رشت خیر

کلانشهری مثل همدان اعتبارات ملی جذب می‌کند ولی رشت خیر

.

به گزارش گیلانستان ، سید شمس شفیعی عضو شورای رشت در یکصد و دوازدهمین جلسه علنی شورا با اشاره به اینکه در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) شاهد تشییع پیکر شهید حسن بابانیا شهید مدافع امنیت و چند شهید گمنام دوران جنگ تحمیلی بودیم اظهار کرد: ما مدیون شهدا هستیم.

وی با قدردانی از حضور اصحاب رسانه به منظور پوشش خالصانه اخبار شورای رشت افزود: اخیرا در شهر تهران شاهد برگزاری همایش نهضت تامین مالی شهر با حضور تمامی مدیران مالی و روسای کمیسیون های بودجه شوراهای کشور بودیم که واقعا کاربردی بود و مدیران بیست شهرداری کشور در آنجا حضور داشتند ولی مدیر مالی شهرداری رشت در آن جلسه غیبت داشت و وقتی علت عدم حضورش را پرسیدم اعلام کردند که با خانواده در سفر مشهد است.

شفیعی با تاکید به اینکه بسترهای لازم به منظور چانه زنی ها و برقراری ارتباطات موثر پیرامون مباحث مختلف مالی در این همایش مهیا بود افزود: امضای تفاهم نامه مجموعه کلان شهرها، سازمان بورس و .. با هدف تسریع در اجرای پروژه ها و همچنین شروع روند آموزش ۶ ماهه مدیران مالی و.. از دیگر اهداف این نشست بود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه بررسی چالش‌ها و راهکارهای مالی از دیگر اهداف این همایش بود بیان کرد: به طور خلاصه ۱۲ کارگاه در این همایش با موضوع اوراق اسلامی ،اوراق دولتی ، بورس و … برگزار شد و همچنین نهضت تامین مالی با هدف ارتقای سواد مالی مدیران شهرداری رشت نیز یکی دیگر از کارگاه ها بود که بسیار تجارب خوبی را بهمراه داشت و متاسفانه مدیر مالی شهرداری رشت در آن حضور نداشت.

شفیعی با مخاطب قرار دادن استاندار گیلان و سه نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود : بسیاری از کلان شهرهای کشور از جمله همدان برای افتتاح یک مجموعه گردشگری حدود بیست میلیارد تومان اعتبار ملی جذب کرده است و همچنین برای برقی کردن راه آهن همدان نیز به دنبال جذب اعتبارات ملی هستند و این در حالی است که رشت در موضوع راه آهن هنوز تکمیل نشده است.

وی با تاکید به اینکه در سال حدود ۲۵ میلیون نفر مسافر از گیلان عبور می کنند تصریح کرد: با توجه به این حجم از گردشگر تقاضا داریم راه آهن رشت در اسرع وقت توسعه و تکمیل شود و امیدواریم برای احیای رودخانه های گوهررود و زرجوب نیز به طور ویژه مساعدت و از ردیف اعتباری ملی برخوردار شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت به سیستم معیوب فاضلاب رشت اشاره کرد و گفت: تمامی این مشکلات نیازمند جذب اعتبارات ملی است و همچنین تقاضا داریم خدمات به طور عادلانه در رشت تقسیم شود و در برخی از محلات حجم وسیعی از آسفالت ریخته شده است اما در برخی از دیگر محلات خدمات کمتری ارائه شده است.

شفیعی با تایید سخن رئیس شورای شهر رشت پیرامون اختصاص هدیه شب یلدا به نیروهای شرکتی رشت افزود: شرکت های پیمانکاری طرف قرار دادی با شهرداری رشت سود فراوانی از قرار داد با شهرداری رشت شامل حالشان می شود و انتظار داریم حتما این بسته های یلدایی شامل حال نیروهای شرکتی بشود.

وی با تقدیر از گزارش ارائه شده پیرامون سفر ریاست شورا و شهردار رشت به روسیه بیان کرد: امیدوارم شاهد اقدامات عملیاتی این سفرها در شهر رشت باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار