کد خبر : 40575
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 مرداد 1398- 50: 16

رئیس خانه مطبوعات گیلان:

۲۱۴ نشریه مکتوب در استان گیلان فعالیت می کنند

۲۱۴ نشریه مکتوب در استان گیلان فعالیت می کنند

رئیس خانه مطبوعات گیلان از فعالیت ۲۱۴ نشریه مکتوب و ۱۶۰ پایگاه خبری در این استان خبر داد و گفت: در راستای افزایش سواد رسانه دوره‌های آموزشی برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان کریم خرسندی ظهر پنج شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه ای خزر در محل تالار ملل نمک آبرود چالوس، اظهار کرد: ۱۰ روزنامه، ۵۶ هفته نامه، ۲۲ دو هفته نامه، ۵۰ ماهنامه، ۸ دو ماهنامه، ۴۷ فصل نامه و ۱۹ نشریه دولتی، ۱۶۰ پایگاه خبری و ۱۹ نشریه الکترونیک بر خط در سطح استان گیلان فعالیت دارند.

وی گفت: رسانه ها در گیلان کمک حال توسعه این استان هستند و اولین اساسنامه خانه‌های مطبوعات نیز به وسیله پیشکسوتان روزنامه نگاری گیلان به نگارش درآمده  است و اساسنامه فصلی خانه‌های مطبوعات بر گرفته از شاکله همان اساسنامه است.

خرسندی با اشاره به پرداخت مبلغ ۲۳۰ میلیون تومان با مساعدت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان برنامه و بودجه استان گیلان برای رفع مشکلات مالی نشریات استان با توجه به گرانی کاغذ، اظهار کرد: استان گیلان سال گذشته میزبان اولین جشنواره ملی مطبوعات در منطقه آزاد انزلی و همچنین اولین جشنواره رسانه و مدیریت شهری در ساختمان تاریخی شهرداری رشت بود.

رئیس خانه مطبوعات استان گیلان از برگزاری یک دوره آموزش خبرنگاری با حضور ۵۰ خبرنگار گیلانی با هماهنگی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌ها و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خبر داد و تصریح کرد: این آموزش ها در افزایش سواد رسانه ای خبرنگاران بسیار موثر و مفید است.

انتهای پیام/مهر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار