کد خبر : 46025
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 دی 1398- 29: 17

معاون وزیر کشور در رشت:

اجرایی‌نشدن مصوبات کارگروه‌های رفع موانع تولید زمینه‌ساز فساد است

اجرایی‌نشدن مصوبات کارگروه‌های رفع موانع تولید زمینه‌ساز فساد است

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور گفت: اجرایی نشدن مصوبات کارگروه‌های رفع موانع تولید زمینه‌ساز بروز رانت و فساد است.

به گزارش گیلانستان بابک دین‌پرست امروز در نشست با اعضای اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی گیلان در رشت اظهار داشت: توانستیم مشخص کنیم از ۸۹۰ کیلومتر نوار ساحلی ۳ استان شمالی چه میزان به‌صورت غیرقانونی در اختیار بخش‌های دولتی، غیردولتی،  بخش خصوصی، نیروهای نظامی و انتظامی،  اطلاعات، قوه قضاییه و مقننه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور با بیان اینکه به استانداران ۳ استان شمالی ابلاغ کردیم حق هیچ‌گونه صدور مجوز تغییر کاربری سواحل را ندارند ابراز داشت: سعی ما بر این بود که ابتدا جلوی تصرفات بیشتر سواحل دریای خزر را بگیریم و به دستگاه‌ها جهت تخلیه تصرفات غیرقانونی نامه ارسال کردیم.

وی با اشاره به اینکه اگر برای احیای تالاب انزلی اقدامی نشود طی ۷ تا ۱۰ سال آینده این تالاب خشک می‌شود تصریح کرد: در گذشته عمق تالاب انزلی بین ۷ تا ۱۲ متر بود اما در حال حاضر عمق آن به ۵ سانتی‌متر یا در بهترین حالت به یک متر می‌رسد لذا موضوع احیای تالاب انزلی را به‌طور جدی پیگیری می‌کنیم.

دین‌پرست ضمن گله‌مندی از تعدد قوانین در کارگروه‌های رفع موانع تولید عنوان داشت: تعدد قوانین به یکی از بزرگترین مشکلات ما در عرصه اجرایی تبدیل شده است و وقتی از کسی می‌خواهیم کاری انجام دهد برای شانه خالی کردن از مسئولیت خود به یک قانون متوسل می‌شود اما زمان تخلف کردن از هیچکس باکی نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور افزود: وزارت کشور به‌دلیل وظیفه ذاتی خود یعنی پیگیری اجرای سیاست‌های عمومی دولت در امور اقتصادی دخالت دارد و مسئولان این وزارتخانه هر جایی که منافع مردم در میان باشد به موضوع ورود کرده و آن را پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گیلان هفتمین استانی است که موضوعات اقتصادی همه شهرستان‌های آن بررسی می‌شود از ارسال ۱۵۶ نامه به رئیس جمهور درباره مباحث اقتصادی در ۲ سال گذشته خبر داد و بیان داشت: وزارت کشور سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با اتاق اصناف و اتاق تعاون جهت حمایت از بخش خصوصی امضا کرد.

دین‌پرست اجرایی نشدن مصوبات کارگروه‌های رفع موانع تولید را زمینه‌ساز بروز رانت و فساد عنوان کرد و گفت: شناسایی قوانین مزاحم برای بهبود کسب و کار مهم‌ترین وظیفه کارگروه‌های رفع موانع تولید و گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی است و با توجه به ظرفیت‌های بسیار زیاد گیلان در بخش‌های مختلف نیاز است برای بهره بردن از آنها اهتمام بیشتری کنیم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار