کد خبر : 54935
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399- 49: 11

مدیر اشتغال اداره کل تعاون گیلان:

انجام ۲۷ درصد تعهد اشتغال سال ۹۹ توسط دستگاه های اجرایی گیلان

انجام ۲۷ درصد تعهد اشتغال سال ۹۹ توسط دستگاه های اجرایی گیلان

مدیر اشتغال اداره کل تعاون گیلان با اشاره به ایجاد هزار و ۵۵۶ شغل توسط دستگاه های اجرایی در استان، گفت: این میزان معادل ۲۷ درصد تعهد اشتغال دستگاه ها برای امسال است.

به گزارش گیلانستان، علیرضا نصرتی با اشاره به تعیین اشتغال تعهد شده در استان گیلان برای سال ۹۹، اظهار کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرخانه کارگروه کار، اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان در این زمینه از تمام دستگاه‌های اجرایی متولی ایجاد اشتغال در راستای مشخص شدن اشتغال تعهد شده استعلام کرد.

وی با بیان اینکه بعد از دریافت استعلام، دستگاه‌های متولی ایجاد اشتغال بیش از ۱۸ هزار شغل را اعلام کردند که به عنوان مبنا قرار گرفت، افزود: بعد از آغاز ثبت اطلاعات اشتغال سامانه رصد، تعهد دستگاه‌ها در قالب این سامانه پیاده و تعداد اشتغال تعهد شده برای امسال از عدد اعلام شده، تعدیل شد.

مدیر اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه ثبت این اطلاعات به تفکیک بخش‌های اقتصادی و شهرستان‌های استان انجام شد، گفت: عدد نهایی برای اشتغال تعهد شده در سال ۹۹ برای دستگاه‌های متولی به ۱۵ هزار و ۲۳۹ فرصت شغلی کاهش یافت.

وی با بیان اینکه این تعداد شغل باید در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات و به تفکیک شهرستان‌های استان گیلان ایجاد شود، تصریح کرد: مقرر شده بود بر اساس بازه زمان بندی شده تاکنون پنج هزار و ۶۷۸ شغل در گیلان ایجاد شود که تعهد انجام شده با توجه به شرایط موجود در کشور و استان کمتر از این میزان است.

نصرتی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و ۵۵۶ فرصت شغلی در استان گیلان ایجاد شده است، بیان کرد: این میزان معادل ۲۷ درصد تعهد اشتغال دستگاه‌های متولی که در سامانه رصد اشتغال استان نیز به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از موارد مهمی که باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد این است که همیشه یک فاصله زمانی میان ایجاد اشتغال و ثبت در سامانه رصد وجود داشته که تلاش شده این فاصله کمتر شود اما متأسفانه تاکنون چنین اتفاقی رخ نداده است، ادامه داد: قطعاً میزان و تعداد اشتغال ایجاد شده در استان بیشتر از تعداد ثبت شده در سامانه رصد اشتغال است.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار