کد خبر : 82735
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 آبان 1401- 02: 20

بارش ۸۲ میلیمتری در املش

بارش ۸۲ میلیمتری در املش

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با بیان اینکه تا این لحظه شاهد بارش ۸۲ میلیمتری در املش و ۶۵ میلیمتری در چابکسر هستیم، گفت: از مردم می خواهیم به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و از تردد از پل های آبنما به هنگام طغیان خودداری کنند.

به گزارش گیلانستان به نقل از ایسنا، امیر مرادی در گفت وگویی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در گیلان و بارش برف و باران، اظهار کرد: تا این لحظه شاهد بارش ۸۲ میلیمتری در املش و ۶۵ میلیمتری در چابکسر هستیم؛ البته بارش ها در تمام نقاط استان به غیر از رودبار ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون گزارشی از خسارت و تلفات ناشی از آبگرفتگی و طغیان رودخانه ها نداشتیم، افزود: با توجه به تداوم بارش باران و آغاز بارش برف در برخی از محورهای کوهستانی، کلیه محورها باز است و تردد جریان دارد.

 

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به تدریجی بودن بارش ها، عنوان کرد: با توجه به لایروبی های صورت گرفته در رودخانه های مهم و طغیانی استان، ظرفیت بارش بیش از این حد را نیز داریم.

 

مرادی، با بیان اینکه رودخانه های مستعد سیل و نیز مناطق رانشی را شناسایی کردیم و از دستگاه های اجرایی متولی روستاها، آب منطقه ای و فرمانداران خواستیم اقدامات لازم را انجام دهند، خاطرنشان کرد: در همه شهرستان های گیلان حداقل یک منطقه رانشی داریم و مهمترین این مناطق در املش و لاهیجان و رودسر و لنگرود است.

 

وی از مردم مناطق رانشی خواست نسبت به جابجایی محل زندگی خود اقدام کنند و گفت: علیرغم اعتبارات خوبی که در این زمینه تخصیص یافته، اغلب روستانشینان حاضر به جابجایی نیستند که این مسئله مسئولیت ستاد مدیریت بحران استان را بیشتر می کند.

 

مدیرکل مدیریت بحران گیلان با اشاره به خطر روستاهای شکل گرفته در حریم رودخانه ها، تصریح کرد: در گیلان حدود دو روستا در حریم رودخانه وجود دارد و لذا نباید منتظر حادثه باشیم و باید با شناسایی این روستاها اقدامات لازم را انجام دهیم.

 

وی با بیان اینکه لایروبی هر ۵۰ رودخانه جهنده گیلان با محوریت آب منطقه ای انجام شده و در برخی از رودخانه ها دیواره سازی کردیم، متذکر شد: از مردم می خواهیم به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و از تردد از پل های آبنما به هنگام طغیان خودداری کنند و احتیاط را مد نظر قرار دهند تا خسارت جانی نداشته باشیم.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار